پرورش دهنده ماهی خوزستانی گفت: پرورش ماهی در قفس برای ماهیان آب شور در دریا خوب است اما برای ماهیان گرمابی و سردابی در رودخانه و یا پشت سدها و بندها که دارای آب شیرین هستند مثمر ثمر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگا ه خبرنگاران جوان، از اهواز ،فراز زاهدی فرد با اشاره به حمایت مسؤولان از پرورش ماهی در قفس و اعطای تسهیلات به آن اظهار کرد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به دلایلی در خوزستان فاقد توجیه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس برای ماهیان آب شور در دریا خوب بوده و جواب می‌دهد ولی برای ماهیان گرمابی و سردابی در رودخانه یا پشت سد‌ها و بند‌ها که دارای آب شیرین هستند به دلیل محدودیت منابع آبی و توسعه مجتمع‌های ماهی در پایین دست سد‌ها جواب نمی‌دهد.

پرورش دهنده ماهی خوزستانی گفت: پرورش ماهی در قفس در خوزستان یک ریسک است و توجیه اقتصادی ندارد و باعث نابودی تمام زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌های کلان بخش خصوصی می‌شود.

وی بیان کرد: پرورش ماهی در قفس در آب‌های شیرین خوزستان فقط اتلاف منابع آب را در پی دارد و به مزارع پرورش ماهی پایین دست آسیب وارد می‌کند.

 زاهدی‌فرد افزود: پرورش ماهی در قفس با آلودگی‌هایی روبه‌روست و این آلودگی به مزارع پرورش ماهی پایین دست سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: در پرورش ماهی در قفس ناچار هستیم ماهی را به شکل متراکم و فوق متراکم پرورش دهیم که همین موضوع باعث متراکم‌تر شدن ماهی‌ها، افزایش اصطکاک بین ماهی‌ها و در نتیجه باعث بیماری ماهی‌ها شده و امکان انتقال بیماری در مجتمع‌های پرورش ماهی وجود دارد و مجتمع‌های پرورش ماهی پایین دست و مجاور رودخانه و کانال انتقال آب را با تهدید جدی روبه‌رو می‌کند.

زاهدی فرد تأکید کرد: افزایش این بیماری‌ها و آلوده شدن آب باعث آلوده شدن آب شرب مردم که از رودخانه و منابع پشت سد تامین می‌شود هم خواهد شد.

وی در پایان گفت: پرورش ماهی در قفس در آبهای شور توجیه دارد زیرا منابع آب شور زیاد است و از طرفی آب شور بدلیل خاصیت ضدعفونی کننده‌ای که دارد باعث محدود شدن تکثیر بیماری‌های ماهیان می‌شود.

انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.