خدمات پزشکان خانواده مازندران برای ارتقاء کیفیت این خدمات ارزیابی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگا ه خبرنگاران جوان از ساری؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ستاد اجرایی پزشک خانواده در این استان برای دفاع از حقوق مردمی و اصلاح فرآیند ارائه خدمات ؛ عملکرد پزشکان همکار خود را ارزیابی می کند.

به گفته اعرابی رسیدن به عملکرد مورد انتظار در این حوزه از شاخص های ارزیابی پزشکان خانواده است و برای مثال ارائه خدمات به بیماران دیابتی و یا فشار خون بالا در 6 ماه اول سال 94 باید برای هریک از این پزشکان به 55 درصد می رسید که این رقم در پایان همان سال 85 در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص ها حدود صد پزشک خانواده که عملکرد مورد انتظار را نداشتند در 6 ماهه اول سال 94 شناسایی شدند که با تذکرهای داده شده و اجرای برنامه های آموزشی این شمار در 6 ماهه دوم همان سال به 30 پزشک کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه پزشکان همکاری که عملکرد قابل انتظار را نداشته باشند از سرانه دریافتی شان متناسب با درصد مربوطه کم می شود تاکید کرد نگاه ما در مقوله خدمات رسانی به شهروندان ارتقاء روز به روز خدمات است.

اعرابی با اشاره به اینکه تیم مشترک بیمه سلامت ، تامین اجتماعی و کارشناسان شبکه های بهداشت بیش از 2300 بازدید از 600 پزشک خانواده 6 ماهه دوم سال 94 در پرونده کاری خود دارند گفت: این بازدیدهای مداوم و مرتب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به جمعیت زیر پوشش این طرح است.

وی با قدردانی از همکاری پزشکان خانواده یادآور شد با تلاش این پزشکان پرونده های فعال بیماران دیابتی و فشار خونی که از خدمات درمانی آنها بهره مند شدند در پایان سال 94 دو برابر شده و این پزشکان برای کنترل هر چه بیشتر بیماری هر سه ماه یکبار بیماران را به مطب دعوت می کنند.

اتتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.