معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سومین طرح ازسلسله طرح های حمایتی از کتابفروشی ها و عرضه کتاب با تخفیف به خریداران تحت عنوان "تابستانه کتاب" همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی نیز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی افزود: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تشویق مردم به مطالعه و نیز حمایت از کتابفروشی ها همزمان با آغاز تابستان، این طرح آغاز می شود.

وی گفت: ثبت نام کتابفروشی‌ها در طرح «تابستانه کتاب» در بازه زمانی یک ماهه از 16 تیر تا 16 مرداد سال جاری در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در طرح «تابستانه کتاب» کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، به پایگاه اطلاع رسانی خانه کتاب ایران به نشانی اینترنتی www.ketab.ir مراجعه نمایند و پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب و تایید، می‌توانند کتاب هایی که با شرایط تعیین شده در این طرح، مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران بفروشند.

یوسف امینی افزود: در طرح «تابستانه کتاب» کتاب‌های عمومی از 20% تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان از 25% تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی گفت: سقف تخفیف برای هر کتابفروشی در مرحلۀ اول تا 20.000.000 ریال است و میزان فروش کتاب‌های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش این سقف نقش موثری دارد سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 1.000.000 ریال است که خریداران می تواند در چند نوبت و از کتابفروشی‌های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف تعیین شده، کتاب خریداری کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با عنایت به برگزاری جلسه با مدیران اتحادیه کتابفروشی های مشهد، شرکت تعاونی ناشران و هماهنگی با ادارات شهرستان ها انتطار می رود کتابفروشی های استان در مدت مقرر اقدام به ثبت نام نمایند .

یادآور می شود: در طرح عیدانه کتاب، خراسان رضوی رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.