طعم شیرین روزه داری زمانی بیشتر حس می شود که طبق اصول مشخص شده تغذیه انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بعضی از افراد هستند که روزه خود را بدون خوردن سحری آغاز می کنند و این از نظر کارشناسان تغذیه بسیار نادرست است.

کارشناس تغذیه گفت: سوخت و ساز بدن نیازمند تامین انرژی بوده و این انرژی را وعده سحر برای بدن تامین می کند و نباید به هیچ وجه حذف شود.

مکرمی افزود: در زمان آغاز افطار از شیرینی هایی که در روغن سرخ شده مانند " زولبیا و بامیه " پرهیز شود.

وی گفت: خوردن وعده سحری انرژی مورد نیاز بدن را برای روزه داری تامین می کند.

وی با بیان اینکه تا آنجا که می توان باید، استفاده از مایعات را افزایش داده شود، گفت: مخصوصا مایعات لبنی کم چرب بیش از سایر مواد استفاده شود.

یکی از افرادی که به علت پرهیز نکردن غذاهای پرچرب و شیرین در وعده افطار در بیمارستان بستری شده بود، گفت: وعده افطاری و شام را باهم میل می کردم و فشار زیادی به معده ام وارد شد.

یکی دیگر از بیماران نیز گفت: هر شب حداقل 10 عدد زولبیا و بامیه می خوردم که بعد از چند روز روزه داری به علت قند مصنوعی در زولبیا و بامیه افت فشار پیدا کردم.

یکی از شهروندان ساروی می گوید: برای اینکه لاغر شوم سحری نمی خورم و چند روزی هست که از درد معده رنج میبرم.

آقای اکبری افزود: با مراجعه به پزشک متخصص دریافتم که مصرف نکردن غذا در وعده سحری نه تنها سبب لاغر شدن نمی شود، بلکه سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

یکی دیگر از کارشناسان تغذیه در گفتگو با ما گفت: مصرف لبنیات در زمان افطار بسیار ضروری است چرا که اینکه لبنیات می توانند تشنگی را تا حدی کاهش دهند.

آشتیانی افزود: خوردن موادی که دارای قند طبیعی مانند، خرما و نان های سنتی هستند توصیه می شود و همچنین مصرف بالای میوه هم می تواند باعث کاهش تشنگی و جذب ویتامین برای بدن افراد شوند.

به گفته وی؛ استفاده 3 وعده غذایی افطار، شام و سحر برای روزه داران الزامی است.

این کارشناس تغذیه افزود: مصرف انواع سبزیجات برای روزه داران توصیه می شود.

یکی از شهروندان گفت: هر شب بعد از افطار مقدار زیادی میوه به خصوص هندوانه مصرف می کنم و همین موضوع سبب کاهش تشنگی در زمان روزه داری من و خانواده ام می شود.

کارشناس تغذیه گفت: بیشتر مردم طبق عادت شیر را اکثر اوقات به صورت کاملا جوشیده استفاده می کنند و این کار اشتباه است.

آشتیانی افزود: جوشاندن شیر بیش از 20 تا 50 درصد خاصیت خود را از دست داده و کلسیم شیر کاهش پیدا می کند و ویتامین های نظیر B1 , B3 خود را از دست می دهد.

با تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان طعم شیرین روزه داری چشیده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار