مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه (س) شهرداري قم از مرمت و بازسازي حدفاصل ابتداي گذرخان تا مسجد سلماسي در ۶ ماهه دوم امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عليرضا خاكي با اشاره به ساماندهي بازار چه تاريخي گذرخان اظهار كرد:‌ طرحي به اين منظور تهيه شده و جلسه‌‌اي هفته گذشته با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و دستگاه‌هاي ذي ربط تشكيل شد و كليات اين طرح به تصويب رسيد.

وي خاطرنشان كرد: مقرر گرديده اين طرح تكميل شود و منابعي براي اين امر پيش‌بيني شد تا بتوانيم در ۶ ماه دوم آن را در دستور كار قرار دهيم كه بر اساس آن حدفاصل ابتداي گذرخان تا مسجد سلماسي مرمت و بازسازي مي‌شود.

مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم با بيان اينكه گذرخان در انتها به بيت امام و مسجد سلماسي منتهي مي‌شود، گفت: اين مسير مورد توجه زائران است و بسياري از زائران در شهر قم از بيت امام بازديد دارند.

وي با بيان اينكه براي بيت النور در دو سطح طرح تهيه شده است، عنوان كرد: سطح اول پاكسازي و مناسب‌سازي محيط پيراموني بوده و بخشي ديگر ساماندهي ميدان، مناسب‌سازي فضاي پيراموني و مسير است.

خاكي خاطرنشان كرد: طرح كامل‌تري براي توسعه و گسترش مجموعه بيت النور در حال برنامه‌ريزي هستيم كه نقش دستگاه‌ها در آن شناسايي مي‌شود.

وي عنوان كرد: ساماندهي پيراموني بيت النور در برنامه ۶ ماهه دوم امسال است ولي بحث تامين زيرساخت‌ها و توسعه مجموعه و مسجد بحثي است كه پيشنهاد داده شده، در بودجه‌هاي استاني پيش‌بيني شود.

مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه شهرداري قم عنوان كرد: با توجه به پيش‌بيني بودجه ۴۰ ميليارد توماني دولت براي بافت‌هاي فرسوده و سكونتگاه‌هاي شهرهاي مذهبي قم و شيراز، طرح‌ها و مدارك ارسال شد تا در نخستين فرصت بتوانيم استفاده لازم را از بودجه داشته باشيم.

خاكي با بيان اينكه بافت‌هاي تاريخي قم پيرامون حرم حضرت معصومه(س) است، زيرا محور توسعه اين شهر محسوب مي‌شود، گفت: بايد براي فرسودگي كالبدي پيرامون حرم حضرت معصومه(س) برنامه‌ريزي داشته و دسترسي‌ها و تامين خدمات در آن پيش‌بيني شود.

برچسب ها: قم ، گذرخان ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار