بلومبرگ در گزارشی به بحران حاکم بر صنعت نفت کانادا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در گزارشی به مهار آتش‌سوزی حیات وحش کانادا پرداخت که تاثیری بر رونق بخشیدن به صنعت نفت این کشور نداشت.

بلومبرگ نوشت: "هاربر سینگ چینا،" معاون رئیس شرکت نفتی سنووس انرژی، درباره بازگرداندن تولیدات نفتی کانادا به سطح گذشته گفت: با توجه به پایین بودن بهای نفت خام در بازارهای جهانی، نفت ماسه کانادا شانسی برای عرض اندام در بازار ندارد. هزینه توسعه فناوری برای استخراج نفت ماسه کانادا به اندازه‌ای است که با بهای آن تناسب ندارد و همین امر موجب می‌شود صنعت نفت کانادا حتی با پایان یافتن آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر نیز رونق نگیرد.

در بازار جهانی، انواع نفت خام با بهای پایین در دسترس است و افزایش تقاضا برای دریافت انرژی‌های پاک، موجب شد نفت ماسه که نوعی نفت ناخالص و کثیف محسوب می‌شود، مشتری نداشته باشد. با توجه به بالا بودن هزینه استخراج این نوع نفت، کانادا نمی‌تواند برای توسعه اقتصادی بر روی صنعت نفت خود حساب کند. 

آتش‌سوزی‌های دو ماه اخیر کانادا موجب شد تولیدات نفتی این کشور روزانه یک میلیون بشکه کاهش یابد. این موضوع موجب خوشحالی مقامات کانادایی نشد؛ اما به سود دیگر تولیدکنندگان نفتی از جمله اعضای سازمان اوپک تمام شد. با توجه به کاهش تولیدات نفتی کانادا و نیجریه، مازاد تولیدات در بازار کاهش یافت و بهای نفت را تا سطح قابل قبولی افزایش داد.

کانادا به عنوان یکی از اعضای گروه اقتصادی جی 7 وابستگی زیادی به فروش کالاهای تولیدی از جمله نفت خود دارد. اوضاع نابسامان بازارهای جهانی ، اقتصاد این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است و "جاستین ترودو،" نخست وزیر جدید کانادا، را بر ان داشت تا تغییراتی اساسی در منابع تامین اقتصادی کشور بوجود آورد. 

آلاینده بودن شرکت‎های نفتی کانادا که در کار استخراج و تولید نفت ماسه فعالیت دارند، یکی دیگر از مشکلات اساسی صنعت نفت این کشور است. سطح دی اکسید کربن و گرمایی که از این کارخانه‌ها به محیط وارد می‌شود، بسیار نگران‌کننده است.

کارگران شرکت‌های نفت کانادا سالانه 130 هزار دلار دستمزد می‌گیرند که 40 درصد بیشتر از میانگین حقوق دیگر کارگران شرکت‌های نفتی است. 

به گفته "هاربر سینگ چینا" تولید نفت فقط زمانی مقرون به صرفه است که فناوری و تجهیزات به تولیدکننده این فرصت را دهند تا بهای تمام شده تولید هر بشکه نفت از 50 تا 65 دلار فراتر نرود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار