بندرعباس؛

تقویت شورای حفظ حقوق بیت المال

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در دو سال اخیر از هزار و هشتصد هکتار زمین های ملی در هرمزگان رفع تصرف شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حجت الاسلام محمد صادق اکبری افزود: در این خصوص 280 پرونده تشکیل شد که برخی پرونده ها درحال تحقیق و برخی صدور حکم شده است.
وی افزود:برای حفظ منافع دولت و بیت المال شورای حفظ حقوق بیت المال در استان تقویت می شود .
رئیس کل دادگستری استان افزود : پارسال برای 122 پرونده زمین خواری حکم صادر شد که 158 پرونده منتهی به صدور قرار حکم و برای 521 نفر هم حکم صادر شد.
حجت الاسلام اکبری در خصوص وضعیت ساختمان جدید و نیمه ساخته بازار ماهی‌فروشان بندرعباس افزود: این ساختمان با توافق شهرداری بندرعباس و شرکت سازنده ساخته شده و به کمیسیون ماده پنج استانداری واگذار شد.
وی گفت : تمام واگذاری‌های ملکی اداره های دولتی در کمیسیون ماده 5 استانداری پیگیری می شود که به همین منظور تمام دستگاههای دولتی در واگذاریها باید حریم دریا را رعایت کنند و در صورت رعایت نشدن با متخلفان برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه نیمی از زندانیان هرمزگان به جرم مواد مخدر در زندان هستند جمعیت زندانیان استان را 6هزار و 510 نفر اعلام کرد.
حجت الاسلام اکبری حجم پرونده ورودی به دستگاه قضائی هرمزگان را پارسال 176 هزار و 877 عنوان کرد و گفت: این میزان یک و هشت دهم درصد کمتر از سال 93 است .
وی افزود : پارسال بیش از 181 هزار و 774 پرونده که برخی از آنها پرونده های سال‌های قبل بود نیز رسیدگی و مختومه شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص پرونده واگذاری فرودگاه قدیم قشم گفت: این پرونده در حال رسیدگی و تا یک ماه اینده حکم آن صادر می شود.
وی در خصوص دفتر فروش شرکت پدیده مشهد در هرمزگان هم افزود: این دفتر در بندرعباس پلمپ شد و پرونده در مشهد رسیدگی می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.