ملی پوش دوچرخه سواری :امیدوارم شرکت در آخرین تور کینگ هایلگ که آخرین رقابت پیش از المپیک خواهد بود رکاب هایم را برای 7 ساعت پا زدن در جاده های المپیک آماده کند.

سهرابی:امیدوارم تور پایانی به رکابهایم برای پازدن در جاده های المپیک قدرت دهدبه گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سهرابی یکی از رکابزنان انتخابی برای حضور در اردوی تیم ملی است. وی یکی رکابزنانی است که در المپیک 2008 پکن و المپیک 2012 لندن حضور پیدا کرده و این سومین بار است که سهرابی از سوی فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان  نماینده ایران در المپیک انتخاب می شود. 

مهدی سهرابی توانسته افتخارات بسیاری را رقم بزند و او تا به حال ۲۰۰ نشان مختلف از مسابقه‌های داخلی، آسیایی، بین‌المللی و جام جهانی به دست آورده است که نیمی از آنها طلا هستند.

  سهرابی همچنین در حال حاضر در تیم شهرداری تبریز مشغول به فعالیت خواهد بود و قرار است به زودی از سوی تیم عازم مسابقات تور کینگ هایلگ چین شود تا از این رو  امتیازات تیم شهرداری را افزایش دهد. تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز هم اکنون به عنوان تیم اول در آسیا است.
 
در این خصوص با مهدی سهرابی ملی پوش المپیکی دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:باتوجه به اینکه دو دوره در المپیک شرکت کردم و تنها ورزشکار ایرانی هستم که در جهارمین دوره المپیک حضور پیدا می کنم امیدوارم که بتوانم نتایج خوبی را کسب کنم.البته اولین اردوی آمادگی ما اول تیرماه برگزار می شود و سپس نفرات پایانی انتخاب می شوند.
 
وی افزود:برای حضور در المپیک شرایط کاملا متفاوت است و بستگی به سطح رکابزن دارد که  آماتور یا حرفه ای باشد .همچنین در المپیک یک رکابزن باید مسافت 260کیلومتری را رکاب بزند که تنها این مساله 7 ساعت طول می کشدو به طور کلی یکسری برنامه ها یا اتفاقات را نمی توان پیش بینی کرد.

ملی پوش دوچرخه سواری ادامه داد:باید بگویم تیم های خوب با برنامه ریزی قوی در رقابت ها حاضر می شوند اما رکابزنان ایرانی اکثرا باصددرصد آمادگی شرکت نمی کنند زیرا به صورت کاملا حرفه ای روی آنها کار نشده است.
 
سهرابی در ادامه بیان کرد:ورزشکاران حرفه ای این رشته که در کشورهای اروپایی یا آمریکایی فعالیت می کنند 12ماه از سال را با برنامه پیش می روند اما در مقایسه با رکابزنان ایرانی ،آنها حتی 50 تا مسابقه را در سال رکاب نمی زنند.از طرفی در کشورهای اروپایی مسابقات نیز روزانه انجام می شود.
 
وی در خصوص میزان آمادگی اش برای شرکت در المپیک توضیح داد:میزان آمادگی من به با توجه به شرکت و حضور در دو مرحله لیگ و تور آذربایجان و مراحل انتخابی المپیک و در مجموع شرکت در 25 مسابقه بالا خواهد بود. همچنین قرار است به زودی به تورکینگ هایلگ چین برویم که امیدوارم آمادگی کافی را در این زمینه به دست بیاورم.
 
سهرابی در خصوص تور چین اظهار کرد:این تور 28 روز آینده برگزار می شود که تور بسیار بزرگی است و مسیر این تور در ارتفاعات دو هزار و دویست متر یا چهار هزار متر هم می رسد. البته هر ساله مسیر تور را تغییر می دهند.این تور دارای 13 مرحله است که یک هفته پیش از مسابقات المپیک به پایان می رسد.
 
وی در خصوص مسئله دوپینگ تاکید کرد: مسئله دوپینگ معضلی شده که تمام دنیا در گیرش هستند و گریبانگیر ورزش کل دنیا شده است.دوپینگ با علم روز پیش می رود اما در ایران به صورت غیر علمی است به همین دلیل گاهی تست ورزشکاران مثبت در می آید.اما در خارج از کشور پزشکان می آیند روی خون ورزشکار و حتی ژن های او کار می کنند تا به نتایج بهتر برسند و طوری دوپینگ می کنند که در هیچ تستی نشان داده نمی شود .
 
ملی پوش دوچرخه سواری در ادامه تصریح کرد: لنت آرمسترانگ رکابزن معروف آمریکایی یکی از دوپینگ کارانی است که 7 دوره در تور فرانسه  اول شد که تست های دوپینگ متعددی از او گرفتند که در هر صورت نتوانستند ثابت کنند او دوپینگی است .اما در نهایت هم تیمی هایش در اقدامی عجیب او را لو دادند که دوپینگ می کرده است.
 
وی در خصوص بیماری اش بیان کرد: خدا رو شکر پس از گذراندن 3 هفته در شرایط خوبی قرار گرفتم و هم اکنون مشکلی ندارم.در حال حاضر برنامه فدراسیون به خوبی پیش می رود و باشگاه هم با برنامه حساب شده ای پیش می رود که امیدورام به نتایج ایده عالی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار