قطر ۷ کشتی جنگی از ایتالیا می‌خرد

قطر قرارداد خرید هفت کشتی جنگی به ارزش حدود 40 میلیارد یورو را با ایتالیا امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس، قطر از ایتالیا هفت فروند کشتی جنگی به ارزش حدود چهار میلیارد یورو خریداری می‌کند. 

خالد بن محمد عطیه، وزیر دفاع قطر، با روبرتا بنوتی، وزیر دفاع ایتالیا، قرارداد خرید این هفت فروند کشتی جنگی را که در ایتالیا ساخته و مسلح می‌شود امضا کرد. 

این قرارداد، سه میلیارد و هشتصد میلیون یورویی شامل چهار فروند کشتی از نوع کورویت هر کدام با طول بیش از صد متر، ‌ یک فروند کشتی خاکی آبی، دو فروند کشتی گشت زنی به طول هر کدام بیش از شصت متر و نیز خدمات پشتیبانی فنی و نگهداری به مدت پانزده سال پس از تحویل است. 

قرار است همه این کشتی‌ها در زرادخانه‌های تسلیحاتی «وینکانتری» و از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی طی شش سال ساخته شود. کنسرسیوم‌ام. بی. دی. آی نیز مسئولیت مسلح کردن این کشتی‌ها را به عهده خواهد داشت. 

سامانه‌های مسلح کردن شامل موشکهای ضد کشتی، موشکهای کوتاه برد زمین به هوا و موشکهای قادر به رهگیری موشکهای بالستیکی کوتاه برد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
اگر این خبر درست باشد یعنی اینکه قطر فسقلی با چند کیلومتر مرز دریایی با غارت منابع نفتی و گازی ایران نیروی دریایی قوی تر از نیروی دریایی ارتش را دارد برای خودش می سازد!!!
آخرین اخبار