نشریه انگلیسی دیلی میل در مطلبی به بررسی محتوای نامه‌های منسوب به پدر رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، مجموعه ای از نامه های نوشته شده به دست پدر باراک اوباما، در محله هارلم نیویورک پیدا شد. این نامه ها گذشته مردی را آشکار می‌کند که پدر اوباما، رئیس جمهور آمریکا، بوده است. با این وجود، اوباما تا پایان حضورش در کاخ سفید نمی‌خواهد این نامه ها را بخواند.

در حال حاضر سه سال از پیدا شدن این نامه ها می‌گذرد و آنها در مرکزی فرهنگی-تحقیقاتی در هارلم نیویورک نگه داری می شود. داستان این نامه ها همچنان ناگفته باقی مانده بود تا اینکه روز شنبه نیویورک تایمز در گزارشی به آنها پرداخت.

این نامه ها نشان می دهند باراک حسین اوباما، که کارمندی 22 ساله بود، از پیشرفت زندگی خود در کنیا نا امید شد و با هدف ادامه تحصیل به آمریکا آمد. او با امید تبدیل شدن به اقتصاددانی عالی رتبه در دولت کنیا، به ادامه تحصیل در دانشگاه هاوایی و سپس دانشگاه هاروارد مشغول شد. 

در نامه هایی از دوران تحصیل خود در دانشگاه هاوایی (جایی که با "آن دانهام" مادر اوباما آشنا شد)، به هوای معتدل و لذت بخش این شهر اشاره کرده است. در نامه ای دیگر در سال 1962، یک سال پس از تولد پسرش، نوشته است هزینه های زندگی در بوستون بسیار بالاست.

در هیچ کدام از این نامه ها به ازدواجش با دانهام و تولد پسرش در سال 1961 اشاره ای نکرده است. او حتی در فرم درخواست کمک مالی از دانشگاه هاروارد در سال 1963، بخش مربوط به وضعیت تاهل و تعداد فرزندان را خالی گذاشته است. او در همین سال، درحالی که موفق به اخذ مدرک دکترا نشد، با مدرک کارشناسی ارشد به کنیا بازگشت. در آن زمان، باراک تنها یک نوزاد کوچک بود. 

اوباما در خاطرات خود به دیدار مجدد پدرش اشاره می‌کند: «وقتی من 10 ساله بودم، پدرم برای ملاقات با ما در عید سال نو از آفریقا آمد.» او همچنین می نویسد: «ما در کنار درخت کریسمس عکس گرفتیم. تنها عکسی که از پدرم دارم همان است. من یک توپ بسکتبال نارنجی، که کادوی پدرم بود، در دست دارم و پدرم نیز در حال نشان دادن کراواتی است که به او هدیه دادم. او یک ماه در کنار ما ماند و سپس رفت.»

شاید همین مساله، دلیلی باشد تا اوباما نخواهد نامه های برجامانده از پدرش را بخواند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار