از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون نظارت بر قنادی ها و مراکز تهیه و توزیع و عرضه موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان مهاباد شدت گرفته است.

   
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: از آنجا که زولبیا و بامیه از جمله شیرینی های سنتی ماه مبارک رمضان است و باید در شرایط مناسب و با رعایت موارد بهداشتی تهیه و عرضه شود،ضرورت دارد در این ماه بر قنادی ها و مراکز تهیه و توزیع و عرضه این شیرینی ، بیشتر نظارت شود.
امینی افزود:امسال دستگاه های مخصوص برای اندازه گیری میزان کیفیت روغن مصرفی زولبیا و بامیه در اختیار کارشناسان بهداشتی این شهرستان قرار گرفته است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت : این دستگاه کیفیت روغن(PPL) استفاده شده در مراکز تهیه شیرینی پزی را اندازه گیری می کند و در صورتی که میزان کیفیت اندازه گیری شده تا 25 درجه سانتیگراد باشد ، قابل قبول است و اگر بین 25 تا 40 درجه سانتیگراد باشد روغن به کار رفته بایستی معدوم شود.
بگفته وی درصورتیکه این دما بیش از40 درجه باشد،ضمن معدوم سازی روغن درمحل،کارگاه مورد نظرپلمپ می شود.
امینی خاطرنشان کرد:در طرح تشدیدنظارت براماکن بهداشتی درماه مبارک رمضان، 10 گروه دو نفره از کارشناسان بهداشت محیط درساعات اداری و بعدازافطار برفعالیتهای مراکزتهیه وتوزیع مواد غذایی نظارت می کنند.
انتهای پیام/

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.