معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از آمادگی وزارت بهداشت برای کنترل شیوع وبا در فصل گرما خبر داد.

محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره اینکه ویبریوها شایع ترین باکتری های آب های سطحی هستند، گفت: ویبریوکلرا ها؛ عامل بروز بیماری وبا ،هر چند سال یکبار فعال می شوند. تا زمانی که آب های مصرفی لوله کشی شده نبود، هر پنج سال یکبار اپیدمی بزرگی از شیوع بیماری وبا به را می افتاد.

وی ادامه داد: اما اکنون 98 درصد آبهای مصرفی لوله کشی شده و شاهد هیچ اپیدمی گسترده ای نیستیم. از طرفی علائم بروز وبا بیشتر در افرادی که از صیفی جات آلوده استفاده می کنند، مشاهده می شود.

نبوی با بیان اینکه سالانه پنچ یا شش مورد ابتلا گزارش می شود، بیان کرد: این موارد محدود و قابل کنترل است. وزارت بهداشت نیز هر ساله با شروع فصل گرما ،با آموزش کارشناسان تازه کار بهداشت و ایجاد آمادگی بین نیروها، اقدامات منترلی را صورت می دهد.

وی عنوان کرد: اگر به مورد مبتلا به اسهال خونی مشکوک برخورد کنیم به سرعت بستری و نمونه گیری صورت می گیرد تا بیماری کنترل شود.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت توصیه کرد: شستشوی صیفی جات بوته ای با سرکه و نمک اشتباه است چراکه شستشو با سرکه موجب بروز اسهال خونی می شود و نمک هیچ توانایی برای مبارزه با باکتری ها را ندارد. سیفی جات باید با آب و ضدعفونی کننده های تجاری و مخصوص،‌شسته شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار