مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: اراضی شهرک صنعتی سنگ ماکو آماده بهره برداری و واگذاری به سرمایه گذاران شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسین فروزان امروز با ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی و توانمندیهای منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: هم اینک برای رونق اقتصادی در ماکو پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی زیادی در دست اقدام و آماده بهره برداری است .

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی منطقه نیز با 140 هکتار در نزدیکی مرز بازرگان آماده شده که 40 هزار هکتار در 3 ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد .

فروزان گفت: اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های مورد نظر نظیر ایجاد شهرک سنگ که 200 هکتار آن آماده بهره‌برداری شده، انجام یافته است

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان تسهیلات و مزایای سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در منطقه آزاد ماکو و با تشریح مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی توسعه این منطقه گفت: مشکل اصلی منطقه در حوزه زیرساختها است بنابراین خواستار حمایت‌های لازم در زمینه ایجاد توسعه و تکمیل راه آهن تبریز به ماکو و حمایت از جذب سرمایه گذاریهای هستیم. وی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، ابزارها و توان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان غربی به منظور تسهیل روند رشد و توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف اقتصادی حائز اهمیت است .

فروزان افزود: با توجه به چشم انداز و اهداف توسعه‌ای منطقه آزاد ماکو، مطالعات و امکان سنجی اجرای پروژه‌های زیربنایی و زیر ساختی متعددی در منطقه انجام شده که تا چند ماه آینده به مرحله بهره برداری می‌رسد .

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، مطالعات و احداث و تکمیل فرودگاه بین المللی ماکو، تعریض راههای مواصلاتی، ایجاد پایانه‌های صادراتی منطقه، شهرک سنگ، شهرک صنعتی، زیباسازی شهر ماکو با توجه به وجود بازارچه مرزی، ساخت اولین هتل بین المللی 5 ستاره، نمایشگاه بین المللی و نیز را از جمله طرحها و پروژه‌های مورد نظر برشمرد که در دست مطالعه بوده و یا در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری می‌رسند .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.