هند ١٢٠ هزار تن گندم به افغانستان کمک می‌کند

سفير هندوستان در کابل اعلام نمود که کشورش، ١٢٠ هزار تن گندم به افغانستان مساعدت مي‌کند.

هند ١٢٠ هزار تن گندم به افغانستان کمک می کند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در خبرنامه دفتر مطبوعاتى وزارت خارجه افغانستان، آمده است که منپريت وهرا سفير هند در کابل، امروز با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان ديدار کرد.

این خبرنامه می‌افزاید که در آغاز اين ديدار، سفیر هند مقیم کابل، از آماده شدن یکصدو بیست هزار تن گندم مساعدت بشردوستانه آن کشور برای افغانستان خبر داد.

موصوف اظهار داشت که چون افغانستان عهده دار مدیریت و پرداخت هزینۀ انتقال مقدار گندم یادشده می باشد، امیدوار است تا در جهت انتقال آن از مسیری کوتاهتر و ارزانتر، تلاش نماید.

در خبرنامه آمده است که سپس وزیر امور خارجۀ افغانستان، از همکاری های جمهوری هند طی سالیان اخیر به افغانستان، سپاسگزاری نموده و با اشاره به  افتتاح ساختمان شورای ملی، بند دوستی افغان هند و آغاز کار بندر چابهار، اظهار داشت که پروژه های یادشده، دوستی راستین هند با افغانستان و نیت راسخ آن کشور برای  بازسازی، رفاه و انکشاف اقتصادی کشور ما را  ثابت می سازد.

منبع افزوده است که دراین ملاقات، دوطرف در رابطه به امکان برگزاری نشست شورای مشارکت استراتیژیک افغانستان و هند، در ماه آینده نیز بحث و  تبادل نظر نمودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هند ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار