هم‌اکنون سطح زیر کشت در این شهرستان 12 هزار هکتار است اما در سالیان قبل 30 هزار هکتار بوده و این کاهش نشان دهنده کاهش منابع‌آبی در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار؛ فرماندار گرمسار گفت: معضل کم‌آبی اگر چه در همه جای دنیا و از جمله کشورمان کم و بیش احساس می‌شود اما این مهم در شهرستان گرمسار و استان سمنان بسیار جدی است.

داریوش طاهری با اشاره به اهمیت کشاورزی در بخش ایوانکی و کمبود منابع آبی در آن افزود: مشکل کم آبی در بخش ایوانکی در حال آسیب‌زدن به این بخش است و در حال حاضر شاهد افت محسوس آب‌های زیرزمینی و ترک خوردگی و فرورفتگی زمین در این بخش هستیم.

وی تصریح کرد: روزگاری خربزه ایوانکی به اقصی نقاط جهان صادر می‌شده اما امروز هیچ اثری از خربزه ایوانکی باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: برای تامین آب ایوانیکی نیز دو پروژه آبرسانی تعریف شده که یک پروژه آن؛ انتقال آب از تصفیه‌خانه گرمسار به ایوانکی است که حدود هفتاد و پنج لیتر در ثانیه آب تامین می‌کند و طرح دوم انتقال آب از چاه‌های سه‌گانه آلویک به ایوانکی است که دو چاه آن با دبی 40 لیتر بر ثانیه راه‌اندازی شده است.

فرماندار گرمسار اظهار داشت: هم‌اکنون سطح زیر کشت کشاورزی در شهرستان گرمسار 12 هزار هکتار است در حالی که ایم رقم در سالیان قبل 30 هزار هکتار بوده و این کاهش سطح اراضی زیرکشت نشان دهنده کاهش منابع‌آبی در این منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین آب شرب شهرستان مشکل جدی وجود ندارد و آب مورد نیاز برای شهر گرمسار از از طریق سد نمرود تامین می‌شود که هم اکنون این سد بیش از 20 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: کم آبی ، کاهش ، زیر کشت ، گرمسار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار