معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تاثیر منفی پدیده ریزگردها بر صنعت گردشگری منطقه کاملا مشهود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا مرادی بیستونی گفت: در اینکه پدیده‌ای همچون ریزگردها بر تمام شئون زندگی مردم تاثیر می گذارد هیچ شکی نیست، چراکه با حیات و تنفس انسانها در ارتباط است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری تنها یک بعد از ابعاد زندگی انسانهاست که در مناطقی که این پدیده ریزگردها حضور دارد، دچار صدمات و لطماتی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این مسئله بسیار طبیعی است که یک خانواده یا گروه وقتی می‌خواهند به سفر بروند اطلاعاتی از مقصد به دست می آورند و هنگامی که ببینند در مقصد شرایط برای تنفس دشوار است، هرگز چنین مقصدی را برنمی گزینند.

مرادی بیستونی تصریح کرد: گردشگری و بازدید از محوطه های تاریخی فرهنگی همچون تاق بستان و بیستون جزو ملزومات زندگی نیست که تحت هر شرایطی انجام گیرد و وقتیهوا آلوده باشد و ریزگردها هجوم آورده باشند خانواده ها در تلاشندتا می توانند از خروج از منزل جلوگیری کنند.

وی در پایان اشاره کرد: در روزهای اخیر که شاهد پدیده ریزگردها بودیم به صورت طبیعی آمار بازدید از محوطه ها و موزه‌های استان بسیار کاهش داشته است.

انتهای پیام/پ - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.