از ابتدای خرید گندم تضمینی تاکنون ۹ هزار و ۱۶۱ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : پیش‌بینی می‌شود سال جاری در مقایسه با سال گذشته خرید گندم تضمینی ۲۶ درصد افزایش یابد گفت: پیش بینی می‌شود از 22 هزار و 700 هکتار زیر کشت گندم 30 هزار تن ، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آنها خریداری شود.

هاشم ولی‌پور مطلق افزود : در سال گذشته 21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان در استان خریداری شد و تاکنون امسال 9 هزار و 161 تن گندم از آغاز برداشت این محصول از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.

وی گفت : در این مدت 7 هزار و 600 تن گندم در مراکز خرید تعاون روستایی و مابقی در سیلوهای غله خریداری شده و خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی از خرداد ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل 7 هزار و 240 تن گندم از کشاورزان خریداری شد افزود : قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم خالص هزار و 207 تومان و 5 ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان پس از کارشناسی در نوبت پرداخت قرار می‌گیرد گفت: امسال در مقایسه با سال قبل افزایش 26 درصدی خرید تضمینی گندم در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار