با وضع موجود پایین‌ترین قیمت یک ساندویچ معمولی ده هزار تومان است و این در حالی است که قیمت سی دی که حاصل یک پروسه هنری سخت است، در حدود چهار هزار تومان است!

مازیار عصری در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر یک آلبوم جدید آماده انتشار دارم که قرار بود در سال 1394 منتشر شود اما به خاطر کم لطفی بعضی از دوستان در سال قبل عرضه نشد. در حال حاضر بعضی ترک‌های آلبوم حذف شده‌اند و تعدادی ترک جدید جایگزین شده‌اند، با این منظور که سطح کیفی آلبوم بالا برود و ان‌شاءالله تا بعد از ایام محرم و سفر آلبوم جدیدم منتشر می‌شود.

وی افزود: هنوز نام آلبومم معلوم نیست و اغلب دقیقه نود اسم آلبومم مشخص می‌شود؛ دلیلش هم این است که انتخاب اسم آلبوم حساس و استرس‌زاست. به همین خاطر اکثر خوانندگان در لحظات آخر از بین چند اسمی که آماده کرده‌اند، یکی را انتخاب می‌کنند.

این هنرمند در مورد شناسنامه هنری خود بیان کرد: اولین آلبومم در سال 81 با نام «اگه بارون بزنه» منتشر شد. آلبوم بعدی «نازنین» بود که در سال 84 ارائه شد و آخرین آلبوم تا کنون «مازیار» بوده که در سال 91 عرضه شده است. البته در این مدت  تک آهنگ‌هایی از جمله آهنگ «عاشق‌تر میشم»، «گل مریم»، «غیرممکن» و ... را ارائه کرده‌ام و آخرین تک آهنگم «دلدادگی» است که در مدت اخیر برای ماه مبارک رمضان آماده کرده‌ام که  از مرکز موسیقی صداوسیما مجوز گرفته و از شبکه‌های تلویزیون و رادیو در حال پخش است.

خواننده آهنگ «راز» عنوان کرد: تولید و ارائه آلبوم فقط به خاطر این است که برای تعدادی از آهنگ‌ها مجوز بگیریم تا بتوانیم در کنسرت‌ها و یا برنامه‌های ارگانی که دعوت می‌شویم، آنها را اجرا کنیم و به غیر از این هیچ سود مالی دیگری ندارد. یعنی جو به صورتی شده که وقتی آلبوم برای اولین بار وارد بازار می‌شود، به فاصله نیم ساعت بعد در اینترنت و فضای مجازی پخش می‌شود. به تعبیری دیگر در حال حاضر آلبوم برای خواننده تبدیل به کارت ویزیت شده، یعنی ارزش مالی‌اش را از دست داده؛ به طوری‌که با وضع موجود پایین‌ترین قیمت یک ساندویچ معمولی ده هزار تومان است و این در حالی است که قیمت سی دی که حاصل یک پروسه هنری سخت است، در حدود چهار هزار تومان است! این نشان می‌دهد که یک محصول فرهنگی به اندازه یک ساندویچ هم ارزش مالی ندارد و این وضعیت موجود به تولید آهنگ و محتوا ضرر می‌رساند.

مازیار عصری در خصوص هزینه آماده‌سازی یک آهنگ گفت: الان تولید هر ترک خوب در حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد؛ یعنی تولید یک آلبوم در حدود 90 میلیون تومان هزینه دارد. می‌توان گفت تولید و عرضه آلبوم حتی برای شرکت‌ها هم هیچ سود مالی‌ ندارد و فقط از طریق اجرای زنده و کنسرت است که هزینه‌هایی که برای انتشار یک آلبوم کرده‌ایم، جبران می‌شود.

این خواننده تشریح کرد: من تمام آلبوم‌هایم را خودم تولید کرده‌ام و به نوعی تهیه‌کننده آلبوم‌هایم خودم هستم؛ البته آلبوم اول و دومم را که به ترتیب در سال 81 و 84 تولید کردم، برای پخش به یک شرکت دادم؛ چون در آن دوران آلبوم‌ها به صورت نوار کاست پخش می شد و فضای مجازی و سایت‌ها مثل الان نبودند، پخش آلبوم برای شرکت‌ها سود مالی داشت.

این هنرمند تصریح کرد: البته این موضوع پخش آهنگ‌ها در فضای مجازی گذشته از ضرر و آسیب هایش، این سود را دارد که آهنگها به سرعت به دست مخاطب می رسد و شنیده می شود و همین شنیده شدن به صورت غیر مستقیم بازتاب مالی دارد.

عصری افزود: آخرین اجرای کنسرتم در سال 94 بوده؛ البته اجراهای متعدد برای ارگان‌ها معمولا هفته ای یک بار بوده و هست؛ ان‌شاءالله امسال بعد از انتشار آلبوم جدیدم برای اجرای کنسرت برنامه‌ریزی خواهیم کرد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار