انیمیشن «آبی‌تر از رویا» به دلیل گستردگی محتوایی آن، در حد و اندازه بین‌المللی تولید شده است.

نوروز  عباسی کارگردان بخش انیمیشن در خصوص «آبی‌تر از رویا» به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تولید انیمیشن «آبی‌تر از رویا» از آذر 93 به همت گروه خردسال مرکز صبا آغاز شد که به دلیل سختی و حساسیت‌هایی که این انیمیشن داشت، ما حدود یک سال و نیم مشغول ساخت آن بودیم. 

وی ادامه داد: بسیار به کار کودک علاقه دارم و زمانی که این کار به من پیشنهاد شد به گروه پیوستم. این کار به دلیل فضاها و قصه‌های متفاوتی که داشت، گرافیک‌های متنوع و مختلفی را می‌طلبید که باید تماماً با حساسیت خاص «گیتی خامنه» ساخته می‌شد تا به خوبی بتواند با کودکان ارتباط برقرار کند. خوشبختانه تمام عوامل این کار با همکاری‌های خوبی که داشتند، زمینه را برای تولید این انیمیشن مهیا کردند و این کار در قالبی بسیار زیبا تولید شد و در حال حاضر آماده پخش از تلویزیون است.

وی در خصوص تلفیق انیمیشن و اجرای «گیتی خامنه» اظهار داشت: این انیمیشن دارای فضایی دو بعدی و قصه‌گویی گیتی خامنه است که ما باید این دو را در کار با یکدیگر تلفیق می‌کردیم تا با خوانده شدن قصه، کودک تصاویر انیمیشن را هم مشاهده کند که ایجاد این فضا کار بسیار دشواری بود و ما با همفکری دوستان توانستیم این فضا را در کار ایجاد کنیم. محوریت قصه‌ها با توجه با وجود اینکه برای کودکان سرگرمی در پی دارد اما اطلاعات علمی بسیار خوبی را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

عباسی در خصوص نمونه‌های خارجی اینگونه انیمیشن‌ها بیان کرد: این کار نمونه‌های خارجی دارد اما این انیمیشن با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که در ایران و خارج شکل گرفته، به روشی خاص تهیه و تولید شده است که علاوه بر پخش داخلی، بتوانیم این انیمیشن را در سطح بین‌الملل توزیع کنیم و همچنین باید اضافه کنم که «آبی‌تر از رویا» به طور قطع نظر کودکان را به خود جلب می‌کند و برای چند دقیقه بچه ها را از فضای بازی‌های مجازی و پلی استیشن دور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «آبی‌تر از رویا» قصه شبانه کودکان در 29 قسمت 10 دقیقه‌ای، آماده پخش است و در حال حاضر منتظر مشخص شدن زمان پخش از تلویزیون هستیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار