دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد در درگیری های روستای خلصه در حومه حلب 25 نیروی حزب الله به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دیدبان حقوق بشر سوریه روز گذشته مدعی شد در درگیری های آزادسازی روستای خلصه واقع در حومه جنوبی حلب 25 نفر از نیروهای حزب الله لبنان به شهادت رسیدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین مدعی شد در درگیری هایی که روستای خلصه و روستاهای دیگر در حومه جنوبی حلب در چهار روز گذشته شاهد آن بودند، 86 نفر از نیروهای هوادار دولت سوریه از ملیت های سوری، عربی و آسیایی جان خود را از دست دادند.

این نهاد اعلام کرد: درگیری ها میان نیروهای دولتی سوریه و هواداران آنها از ملیت های سوری، عربی و آسیایی و حزب الله از یکسو با گروه های اسلامگرا و گروه های ائتلاف جیش الفتح از جمله جبهه النصره، جیش التحریر، تیپ 13 و فیلق شام رخ داد.

این نهاد در ادامه افزود: در میان کشته شدگان، دست کم 25 نیروی حزب الله لبنان به چشم می خورد. همچنان که بیشتر کشته شدگان از ملیت های عربی و آسیایی بودند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین مدعی شد این تعداد کشته از حزب الله لبنان، بیشترین آمار برای این گروه در مدت یک جنگ از زمان درگیری های القصیر در سال 2013 به شمار می رود.
این در حالی است که الجزیره نیز مدعی شد 31 نیروی حزب الله در 5 روز گذشته در حومه حلب به شهادت رسیدند.

این شبکه اعلام کرد 16 نیروی حزب الله لبنان در درگیری با معارضان سوری در حومه جنوبی حلب کشته شدند که در میان آنها رمزی مغنیه، از فرماندهان میدانی این گروه نیز به چشم می خورد.
این شبکه در ادامه اعلام کرد: با این تعداد، آمار کشته شدگان حزب الله از روز سه شنبه هفته گذشته به 31 نفر افزایش پیدا می کند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار