آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک تیروکمان با ناکامی کمانداران ایران به پایان رسید.

پاسخگو عملکرد کمانداران در ترکیه چه کسی است به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانآخرین مرحله از مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک به میزبانی ترکیه در حالی به پایان رسید که تیم ریکرو ایران نتوانست عمکرد قابل قبولی داشته باشد و تعداد سهمیه های المپیک را افزایش دهد .

این ناکامی ها در حالی است که فدراسیون اردوهای متعددی برای ملی پوشان در نظر گرفته بود وباتوجه به نتایجی که در شانگهای رقم زده بودند مسئولان امید زیادی به کسب سهمیه المپیک داشتند اما این رویا به واقعیت تبدیل نشد. وتیم ایران باید با یک سهمیه در میدان بزرگ المپیک 
حضور پیدا کند سهمیه ای که از یک بانوی دارای معلولیت کسب شد .

این موضوع زنگ خطری برای فدراسیون است که با وجود اینکه در المپیک لندن دو سهمیه مردان وزنان داشتیم اما این نتوانستیم حتی یک سهمیه کسب کنیم واگر نعمتی نبود تیروکمان ایران در ریو هیچ نماینده ای نداشت.

میلاد وزیری که در المپیک لندن حضور داشت وامید بسیاری به او بود عملکردقابل قبولی نداشت هرچندکه او در مسابقاتی که امسال برای کسب سهمیه المپیک برگزار شد فقط در دو دوره ان شرکت کرده بود.

علاوه برعملکرد ضعیف تیم ریکرو  ملی پوشان کامپوند نیز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در همان گام های نخست  ادامه حضور در مسابقات را از دست دادند.

تیم کامپوند با وجود کسب عنوان قهرمانی در مسابقات شانگهای چین چه در بخش تیمی و چه در بخش انفرادی حتی به مدال در این مسابقات نرسید.

می توان بخشی ازاین ناکامی ها را در تغییر ناگهانی کادر فنی تیم ها ملی دانست .احمدی سرمربی سابق تیم ملی کامپوند که با این تیم به مقام قهرمانی جهانی رسید به دلیل شرایط اقتصادی  فدراسیون ازهدایت تیم ملی کناره گیری کرد .وسر مربی تیم ملی ریکرو نیز در زمان نامناسبی از تیم کنار رفت .

این درحالی است که تیم های ملی با حضور مربیان جدید نتوانستند به روند رو به پیشرفتشان ادامه دهند .به طوری که تیم کامپوند حتی نتوانست در مسابقات ترکیه به جایگاهی در شان کامپوند ایران دست یابد.

* قهرمان شدن آسان اما نگهداشتن قهرمانی سخت است

کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در باره عملکرد ضعیف کما نداران در مسابقات جهانی ترکیه اظهارکرد : متاسفانه کمانداران آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک را از دست دادند اما در این رقابت ها همه ورزشکاران عملکرد ضعیف نداشتند.

وی افزود : درریکرو بانوان یک سهمیه المپیک کسب کردیم ودر این رقابت ها به دنبال سهمیه تیمی بودیم اما به هدفمان نرسیدیم با توجه با اینکه وزیری واشرفی در ریکرو مردان  بسیار خوب کار کردند در ادامه رقابت با حریفان موفق نبودند وبا فاصله اندک شانس حضور در مراحل بعد را از دست دادند .

کیاررستمی درباره عملکرد ضعیف تیم کامپوند در این رقابت ها گفت : قهرمان شدن آسان است اما نگهداشتن قهرمان بسیار سخت است تیمی که در هرمسابقاه قهرمان می شود شرکت در مسابقه بعدی برایش دشوار است چون تیم دیگر بر روی آن تمرکز می کنند. تیم های قدرتمند با هدف قهرمانی در کسابقات شرکت می کنند.

وی ادامه داد : . تیم های قدرتمند با هدف قهرمانی در مسابقات شرکت می کنند.تیم کامپوند ایران جزءسه تیم برتر دنیا است اما در مسابقات ترکیه نتوانست انتظارات را برآورده کند اما نمی توان گفت که دچار افت شده است.

کیارستمی درباره تغییرکادر فنی وتاثیر آن برعملکرد کمانداران گفت : هدف فدراسیون از تغییرکادر فنی کسب نتایج بهتر بود  آقای واعظی زمانی در تیم ملی فعالیت می کردند واتنخاب  سرمربی جدید به اتفاق کارشناسان صورت گرفت اما احمدی که سرمربیگری تیم کامپوند را برعهده داشت مبلغی را برای ادامه کار به فدراسیون پیشنهاد داد اما شرایط اقتصادی فدراسیون به گونه ای است که از پرداخت چنین بودجه ای ناتوان است .

وی در باره حضور مربی خارجی در تیم ریکرو تفاوت هزینه های او با سرمربی سابق تیم کامپوند بیان کرد : هزینه های مربی خارجی دریکرو هم کم نیست اما ساختار ورزش کشور ما به گونه ایست که مربیان خارجی از امکانات بیشتری نسبت به مربیان داخلی برخوردار هستند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار