کشت دانه روغنی کلزا با ارائه خدمات حمایتی به کشاورزان در زنجان توسعه می یابد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 80 هکتار از محصول کلزا در استان برداشت شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال در مجموع 800 تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود.

 مرادیان اوکاپی، هایولای401 و ارقام هیبرید فرانسوی همچون نپتون را از ارقام عمده کلزای کشت شده در مناطق مختلف استان زنجان برشمرد و افزود: تاکنون 26 تن از محصول کلزای برداشت شده در استان به سازمان تعاون روستایی تحویل داده شده و بهای آن نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان قیمت خرید تضمینی کلزا طی سال زراعی جاری را 2 هزار و 520 تومان اعلام و خاطرنشان کرد: خرید محصول کلزا از کشاورزان در سراسر استان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و با مباشرت سازمان تعاون روستایی انجام می گیرد.

وی به ضرورت و اهمیت توسعه کشت دانه های روغنی همچون کلزا در سطح کشورمان اشاره کرد و افزود: در این راستا به منظورافزایش سطح زیر کشت این محصول در کشور، دولت خدمات حمایتی مختلفی را به کشاورزان ارایه می کند

این مقام مسئول ادامه داد: سال زراعی آینده قرار است سهم بیمه کلزاکاران را نیز دولت پرداخت کند و به ازای هر هکتار نیز مبلغ 2.5 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان پرداخت می شود.

مرادیان با اشاره به اینکه کشاورزان به منظور خرید ادوات کاشت دانه روغنی کلزا نیز می توانند از تسهیلات بانکی یارانه دار و بلاعوض استفاده کنند، بیان کرد: بذر کلزا نیز سال زراعی آینده به صورت یارانه دار در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی سطح زیر کشت محصول کلزا طی سال زراعی گذشته در استان زنجان را 234 هکتار اعلام و تصریح کرد: سال گذشته خسارت سرمازدگی در محصول کلزا در استان بسیار چشمگیر بود به طوری که سطح قابل توجهی از این میزان نیز دچار خسارت شده و از بین رفت.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: توسعه ، دانه ، کلزا ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.