مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع دوباره پدیده گرد و غبار از روز دوشنبه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری اظهار کرد: پدیده گرد و غبار که از روز پنجشنبه در پی خیزش خاک در کشور عراق آغاز شد و بخش‌هایی از کشور ما و همچنین استان خوزستان را در بر گرفت، تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که از فردا کیفیت هوا مقداری بهتر خواهد شد، افزود: هم‌اینک میزان دید افقی در شادگان 400 متر، امیدیه 500 متر، شوش، گتوند، شوشتر و رامهرمز 800 متر و اهواز 1400 متر است.

بهادری ادامه داد: انتظار می‌رود که از روز دوشنبه با وزش بادهای شدیدی که در منطقه وجود دارد، شاهد پدیده گرد و غبار باشیم. این بار با توجه به این‌که وزش باد در کشور ایران است، می‌تواند کانون‌های داخلی در کشور را فعال کند و بنابراین گرد و خاک ناشی از کانون‌های داخلی گرد و غبار خواهد بود.

وی گفت: این وضعیت در حال بررسی است ولی مدل‌ها نشان می‌دهد که از روز دوشنبه گرد و غبار را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ماهشهر با 43 درجه و دهدز با21 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغیرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 40 تا 28 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

مدير روابط عمومي اداره کل محيط زيست خوزستان نیز گفت: بيش ترين ميزان غلظت ثبت شده گرد و غبار در بين شهرهاي استان در صبح امروز مربوط به آبادان با 1 هزار و 38 ميکروگرم بر متر مکعب  نزديک به 7 برابر حد مجاز بوده است.

شهريار عسکري  اظهار داشت: بعد از آبادان شهرهاي شادگان با 882، سوسنگرد 676 و اهواز با 652 ميکروگرم بر مترمکعب در رده هاي بعدي قرار دارند.

عسکری از شهروندان خواست در صورت لزوم از تردد در هواي آزاد خودداري نمایند.

براساس استانداردهاي محيط زيست، ميزان استاندارد ريزگردها 150 ميکروگرم بر متر مکعب است.

وی اظهار داشت: بعد از آبادان شهرهاي شادگان با 882، سوسنگرد 676 و اهواز با 652 ميکروگرم بر مترمکعب در رده هاي بعدي قرار دارند.

عسکری از شهروندان خواست در صورت لزوم از تردد در هواي آزاد خودداري نمایند.

براساس استانداردهاي محيط زيست، ميزان استاندارد ريزگردها 150 ميکروگرم بر متر مکعب است.

انتهای پیام/گ_و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.