اهواز؛

۹۳ درصدپیشرفت در طرح توسعه فاز ۱۹ پارس‌جنوبی

پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال طرح توسعه فاز۱۹ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجری طرح توسعه فاز ۱۹ میدان گازی پارس‌جنوبی گفت: طرح توسعه فاز۱۹ دارای ۹۳درصد پیشرفت است پالایشگاه نیز ۹۳درصد پیشرفت دارد، بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال طرح توسعه فاز۱۹ به بهره‌برداری برسد.

حمیدرضا مسعودی، اظهار داشت: طرح توسعه فاز19 میدان گازی پارس جنوبی دارای یک بلوک مرزی مشترک با میدان گنبد شمالی قطر است بنابراین هرقدر بتوانیم استحصال بیشتر از این میدان را سرعت بخشیم می‌توانیم از مهاجرت گاز به سمت طرف قطری جلوگیری کنیم و استحصال را افزایش بدهیم.

وی افزود: فشار گاز این میدان بسیار مناسب است و می‌توانیم بیشترین میزان استحصال میعانات را از این میدان داشته باشیم، بر این اساس طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی اولویت شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت، طرح دارای چند پروژه است.

مجری طرح توسعه فاز19 میدان گازی پارس جنوبی عنوان کرد: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به حفاری است که خوشبختانه حفاری آن به طول کامل توسط یک پیمانکار ایرانی به اتمام رسیده، تمام جکت های مربوط به سکوهای اصلی و اقماری این فاز نصب‌شده، امروز نیز شاهد بارگیری سکوی 19A بودیم که یکی از سکوهای اصلی این فاز به شمار می‌آید.

وی گفت: سکوی 19C در آبان ماه سال 1394 در فاز19 نصب شد که در 10روز آینده امیدواریم شاهد راه‌اندازی آن باشیم، یکی از بخش‌های اصلی طرح خطوط لوله زیردریایی به طول 225کیلومتر که سکوها را به پالایشگاه مرتبط می‌سازد است که عملیات اجرایی آن اخیراً پایان یافت.

مسعودی بیان کرد: بخش دیگر طرح توسعه فاز19 احداث پالایشگاه در زمینی به مساحت 216هکتار است که عملیات احداث آن به مراحل پایانی رسیده، این پالایشگاه اکنون به میزان 330میلیون فوت مکعب استحصال دارد، این استحصال ناشی از ابتکار شرکت نفت و گاز پارس بود که توانستیم با یک سکوی اقماری و بدون کمک سکوی اصلی از میدان گازی استحصال کردیم.

وی خاطرنشان کرد: میعانات گازی نیز جداسازی شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته‌های آینده عملیات صادرات این میعانات در پالایشگاه نیز آغاز بشود.

مجری طرح توسعه فاز19 میدان گازی پارس جنوبی گفت: طرح توسعه فاز19 دارای 93درصد پیشرفت است پالایشگاه نیز 93درصد پیشرفت دارد، حفاری و خطوط لوله زیردریایی آن 100درصد پیشرفت داشته، سکوها نیز به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود، بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال طرح توسعه فاز19 به بهره‌برداری برسد و به اهداف از پیش تعیین‌شده برای این پروژه دست‌یابیم.

وی عنوان کرد: در بخش ایمنی تمام تلاش خود را برای کاهش حوادث، بالا بردن ایمنی و رعایت معیارهای زیست‌محیطی به کار گرفتیم، خوشبختانه تا به امروز در بخش سکوها بیش از 7میلیون نفر ساعت فعال بودند که به‌طور متوسط روزانه 4500نفر نیروی انسانی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فعال بودند و تا به امروز هیچ حادثه منجر به فوت یا قطع عضو نداشتیم، این‌یک موفقیت است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.