یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی سبب افزایش قدرت خرید مسکن می‌شود گفت: باید راهکارهای کلیدی برای خروج بازار از رکود در دستور کار قرار گیرد.

غلامرضا سلامی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت مسکن طی سالهای اخیر سیر صعودی پیدا کرد گفت: یکی از علل عمده آن ارائه وام مسکن با بهره بالا است چرا که تسهیلات خرید مسکن با بهره بالا تاثیر زیادی در افزایش قیمت مسکن و رکود بازار دارد.

وی ادامه داد: زمانیکه خریداران قادر به پرداخت وام مسکن با بهره بالا نباشند ترغیب به خرید مسکن نمی شوند و در این شرایط بازارمسکن متقاضی نخواهد داشت.

سلامی افزود:یکی از راهکارهایی که باعث رونق بخشی بازار مسکن می‌شود کاهش نرخ بهره وام بانکی است که از طریق ساز و کارهای اقتصادی عملی است تا تسهیلات بانکی عاملی برای افزایش تقاضای خرید مسکن شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، نرخ ، سود ، بانک ، وام ، مسکن ، خرید ، متقاضی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
زمانی که شعب بانک هابیشتربودوضع اقتصادبهتربودچون نقدینگی بیشتری جمع میشدونرخ سودسپرده وبهره پایین تربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
با سلام خدمت شما به استحضار میرساند که کاهش سود بانکی نه تنها کمکی به بازار و خرید مسکن نمیکند که هیچ بلکه باعث میشود که در بازار رکود تداوم یابد و لذا کاهش سود بانکی دردی را از مردم دوا نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
احتراما به استحضار مي رساند كه يك سري به بنگاه هاي معاملاتي بزنيد تا متوجه شود كه كاهش سود بانكي چه بلايي بر سر مستاجران آورده است آن وقت شما مي گوييد كه با كاهش نرخ سود بانكي افراد مي تواند مسكن تهيه كنند. وديعه مبلغش زياد شده است . اجاره زياد شده است
لذا بانك ها نبايد بيش از حد از مردم روي وام هايي كه ميدهند بهره بگيرند.
آخرین اخبار