رییس صندوق بین المللی پول اعلام کرد خطر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کل جهان را تهدید می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، کریستین لاگارد، --رییس صندوق بین المللی پول -- روز جمعه در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر احتمالی همه پرسی در انگلیس بر اتحادیه اروپا گفت: خطر احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از همه پرسی 23 ژوئن، مایه نگرانی تمامی جهان است.

وی گفت: «من طی سه یا چهارماه اخیر در هر نشستی که با رهبران، سیاست گذاران و افراد دیگر داشته ام، درباره تاثیرات این خروج از من سوال پرسیده اند. همه از مشکلات آن سخن می گویند ولی کسی از مزایا و خوبی های آن نمی گوید. اگر انگلیس به جای بخشی از بازار بودن، بازار خودش را داشته باشد، برایش مفیدتر است.»

لاگارد افزود: «وقتی این حجم انبوه اقتصاددان دارید که می گویند برای انگلیس هزینه هایی دربر خواهد داشت، برای درآمدها پیامد منفی خواهد داشت، و در نتیجه عدم قطعیت باعث کاهش تجارت خواهد شد، این حقیقت است. وقتی می بینیم اقتصاددان ها با هم اختلاف نظر دارند، این یعنی زندگی. اما اگر همه با هم متفق القول باشند، یعنی وضعیت قطعی.»

او با ابراز امیدواری از تلاش اروپا برای بهبود عملکرد و انسجام خود افزود: «انگلیس در حال حاضر قهرمان انجام کارها به شیوه سریع، با دیوان سالاری کمتر و اثربخش تر است.»

نظرسنجی ها در انگلیس نشان می دهد که رقابت بر سر ماندن و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار تنگاتنگ است و در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا، جنجال سیاسی در کشور به راه خواهد افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار