تولید کننده مهابادی سالانه 9 هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت : آقای رضا سواری تولید کننده برتر مهابادی ، دارای یک زنجیره یکپارچه تولید شامل یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور ، یک کارخانه جوجه کشی ، پنج واحد تولید مرغ مادر ، 26 واحد تولید مرغ گوشتی و یک واحد کشتارگاه است.
کلیجی با بیان اینکه آقای سواری تاکنون 10 بار تولید کننده و 2 بار کار آفرین برتر کشوری شده است ، افزود : سیستم یکپارچه آقای سواری در مقایسه با واحد های مستقل 70 درصد بهره وری دارد.
وی با اشاره به اینکه این تولید کننده نمونه تاکنون بیش از 100 میلیون قطعه جوجه یک روزه و 230 میلیون تن گوشت مرغ تولید کرده است افزود : آقای سواری در زنجیره تولید خود برای550 نیروی جوان اشتغالزایی کرده است.
کارشناس گمرک شهرستان مهاباد هم گفت : حدود 30 درصد محصولات این تولید کننده ی نمونه کشوری و استانی به خارج از کشور صادر می شود.
حاجی گفت : طی سال گذشته و سه ماه اول امسال ، 750 تن از محصولات این مجموعه ی تولیدی ، به ارزش 512 هزار دلار به کشورهای همسایه صادر شده است.
گفتنی است ؛ رضا سواری تولید کننده و کار آفرین برتر ملی که از سال 63 با یک موتور سیکلت کارش را آغاز کرد ، اکنون دارای یک زنجیره یکپارچه تولید است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.