وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته آینده به آمریکا سفر می‌کند تا بر سر بسته کمک سالانه واشینگتن به این رژیم با مقامات این کشور گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "آویگدور لیبرمن،" وزیر جنگ اسرائیل هفته آینده به آمریکا سفر می‌کند تا بر سر بسته کمک سالانه واشینگتن به این رژیم با مقامات این کشور گفتگو کند.

این اولین بار است که لیبرمن پس از انتصاب به عنوان وزیر جنگ رژیم اسرائیل در تاریخ 30 می (10 خرداد)، به آمریکا سفر می‌کند. وی روز شنبه عازم آمریکا می‌شود و روز دوشنبه قرار است با "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا دیدار کند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا و اسرائیل از چندی پیش در حال مذاکره بر سر بسته کمک 10 ساله جدید هستند؛ بسته‌ای که قرار است جایگزین کمک‌های کنونی شود که در سال 2018 منقضی می‌شود. هم اکنون آمریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند.

لیبرمن همچنین قرار است روز چهارشنبه در دالاس از کارخانه تولید جنگنده اف-35 شرکت لاکهید مارتین که اسرائیل قصد خرید از آن دارد، بازدید کند؛ وی سپس از کارخانه اسلحه سازی اسرائیلی البیت سیستم دیدار خواهد کرد.

اسرائیل قرار است در ماه دسامبر دو فروند جنگنده اف-35 از آمریکا تحویل گیرد؛ این اولین جنگنده‌های اف-35 ناوگان نیروی هوایی اسرائیل خواهد بود.

گفتنی است، سفر لیبرمن به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در سال‌های اخیر روابط سردی را پشت سر گذاشته‌اند؛ اگرچه در ماه‌های اخیر و در پی آغاز گفتگوهای تل آویو و واشینگتن بر سر بسته کمک 10 ساله جدید، دو طرف در مسیر کاهش تنش در روابط پیش رفته‌اند.

واشینگتن از زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و بر مبنای قراردادی که در سال 2007  امضا شد، سالانه 3 میلیارد و 100 میلیون دلار به رژیم اسرائیل کمک می‌کند.

اسرائیل سال 2015 درخواست بسته کمکی 5 میلیارد دلاری در سال را مطرح کرده بود اما پس از مدتی مقام‌های این رژیم توقع خود را کاهش و رقم پیشنهادی خود را به 4.5  میلیارد دلار کاهش دادند؛ این در حالی است که گزارش‌های منتشره حاکی است مقامات آمریکایی پیشنهاد کمک 3.7 میلیارد دلاری را مطرح کرده‌اند.

بر اساس گزارش کنگره آمریکا، کمک‌های نظامی واشینگتن به تل آویو از سال 1962 تاکنون به بیش از 124 میلیارد دلار رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار