800هکتار از اراضی بیابانی هندیجان نهالکاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: منابع طبیعی موهبت الهی و سرمایه ملی هر کشوری محسوب و حفظ و احیای آن نقش اساسی در توسعه پایدار ایفا و یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی جوامع قلمداد می گردد.

امین عبادی افزود: پارسال این اداره به منظور مقابله با گسترش اراضی بیابانی اقدام به برگزاری کلاس های ترویجی شامل تولید نهال، جنگل کاری و توسعه فضای سبز، مدیریت چرا، تثبیت شن های روان و بیابان زدایی، اطفا حریق و آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی و دانش بومی در سطح روستاهای بخش مرکزی و چم خلف عیسی این شهرستان نمود.

وی گفت: 390 نفر از مجریان و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر 80 میلیون ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای در این کلاس ها شرکت و آموزش های لازم را فرا گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان افزود: کارهای ترویجی و آموزشی برای احیای اراضی مرتعی در منطقه با مشارکت بهره برداران و دامداران صورت گرفته که منجر به بیابان زدایی و کاهش عرصه بیابانی شده است.

عبادی گفت : 800 هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال با گونه های بیابانی و مقاوم به هوای منطقه از جمله کهور و شورگز نهالکاری شده است.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته و دارای 100 هزار هکتار اراضی بیابانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.