اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی ارسال نامه ای رسمی به معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی پیشنهاد جلوگیری از روند اعطای مجوز به مولفان ناشر تحت عنوان« ناشر- مولف » را ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این نامه که به پیوست آن شرح تفصیلی موضوع به امضاء تعدادی از ناشران رسیده ٬ آمده است « متاسفانه بدون هیچ دلیل موجهی هرکس به بهانه چاپ چند برگ در قالب شعر ٬ داستان و ... خود را در فعال حوزه ی نشر می داند و می تواند بعنوان ناشر- مولف اثر خود را به چاپ برساند . اگر نشر حوزه تخصصی است و ما ناشران کاری جزء این حرفه نداریم چرا باید افرادی که از این صنعت بی اطلاع هستند وارد این حوزه شوند.»
بنابراین گزارش در این نامه به بهمن دری معاون امورفرهنگی پیشنهاد شده است که ترتیبات و سازوکاری فراهم وتمهیداتی اندیشیده شود که از ادامه این روند جلوگیری به عمل آید.
معاون امورفرهنگی در هماش این نامه ضمن مثبت دانستن این پیشنهاد و با تاکید براینکه از لحاظ قانونی مسئولیت انتشار کتاب با ناشر است و هرگونه پیگیری حقوقی متوجه صاحب پروانه نشر می باشد به اداره کتاب معاونت متبوعش ابلاغ کرد از صدور هرگونه مجوز نشر برای ناشر- مولف به جزء مواردی که حائز شرایط می باشد ٬ خودداری شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار