هم اکنون در سطح استان یزد 170 موسسه و مرکز قرآنی وجود دارد که از این تعداد حدود 100 مرکز در طول سال فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی یزد با اشاره به اینکه 500 حافظ قرآن کریم در استان یزد فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این حافظان در مدت 30 سال گذشته با حضور در کلاس‌های مختلف موفق به حفظ آیات  نورانی قرآن مجید شده‌اند.

حجت‌الاسلام حمید مطهریان گفت: هم اکنون در سطح استان یزد 170 موسسه و مرکز قرآنی وجود دارد که از این تعداد حدود  100 مرکز در طول سال فعال هستند.

این مسئول ادامه داد: در هر مرکز قرآنی فعال استان حداقل چهار کلاس در بخش‌های مختلف نسبت به پذیرش و آموزش علاقمندان در سطوح مختلف سنی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مراکز قرآنی استان در سطح کشور از لحاظ جذب و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی پیشگام هستند، افزود: امسال چند طرح قرآنی برای جذب مخاطبان در گروه های مختلف سنی در استان یزد پیش‌ببنی شده که مهمترین آن ها طرح عرفا، رحله و همچنین حفظ تخصصی کلام وحی است.

رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی یزد بیان کرد : افراد علاقمند اعم از آقایان و بانوان در یزد و شهرستان‌های تابعه استان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی شرکت در این طرح‌ها به مراکز قرآنی مراجعه کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.