مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان از مهار آتش سوزی کوه تنوم شهرستان پلدختر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  شیرزاد اظهار داشت: آتش سوزی کوه تنوم پلدختر بامداد سه شنبه به وقوع پیوست که اداره منابع طبیعی استان ساعت 9 صبح یک دستگاه بالگرد را به منطقه اعزام کرد.
وی افزود: این بالگرد 12 عملیات در منطقه داشته ویکصد نفر نیرورا برای مهار آتش با امکاناتی نظیر فلسی بک ، آتش بر و غیره هلی برد کرد.
وی گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای منابع طبیعی استان لرستان و جوامع محلی اطراف حریق مانند روستاهای چم گز ، چم گرداب و دره خزینه ساعت 17 سه شنبه مهار شد .
وی افزود: با توجه به این که کوه تنوم منطقه کرکی میانکوه غربی پلدختر در خط راس وزش باد قرار دارد ،باد خیز بودن منطقه ، باعث شعله ور شدن دوباره آتش در نقاط دیگر شد .
وی تصریح کرد: مسیر صخره ای ، شیب تند ،صعب العبور ،مسافت طولانی منطقه ،گرمای شدید و زبان روزه قوای جسمانی نیروهای امدادی در کوه تنوم را سخت و دشوار کرد .
مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان گفت: وجود بالگرد و استفاده از آن و هلی برد نیروها باعث تسریع در اطفای حریق شد که اگر این وسیله نبود آتش سوزی منطقه تنوم به بحران تبدیل می شد .
وی دلیل این آتش سوزی منشا انسانی دانست و گفت: خسارات وارده از این آتش سوزی در حال بررسی است که کارشناسانی از منابع طبیعی به منطقه اعزام می شوند .
وی افزود: طی دو روز نیروهای منابع طبیعی با تلاش بی وقفه و بی خوابی در منطقه برای مهار آتش سوزی با تمام توان حضور داشتند و هم اکنون نیز حدود 30 نفر از این نیروها در منطقه مستقر هستند تا در صورت شعله ور شدن احتمالی آتش در صدد مهار آن برآیند .
انتهای پیام /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.