رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خرید بیش از 100 هزار تن گندم در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی گفت: عملیات خرید گندم بدون وقفه و به صورت شبانه روزی از 15 خرداد آغاز شده و بدون هیچ گونه مشکل خاصی با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد محیطی و بارندگی های نامنظم هنگام برداشت گندم در مناطق شمالی استان افزود: بر اساس برنامه ریزی ها هیچ مشکلی وجود ندارد ولی گندم کاران استان هنگام برداشت و حمل محصول خود به مراکز خرید باید محصول خود را با رطوبت بیش از 14 درصد برداشت نکنند زیرا موجب پوسیدگی محصول برداشت شده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در مناطق شمالی استان رطوبت محیطی به دلیل بارندگی های مداوم و مستمر بالا بوده و برای حمایت از کشاورزان در مناطق شمالی گندم برداشت شده آنها با رطوبت 14 درصد نیز در مراکز خرید پذیرش می شود.

سروی تعداد مراکز خرید فعال در استان را بیش از 80 مورد ذکر کرد که شامل بخش خصوصی ، تعاون روستایی و اداره کل غله می شود.

وی گفت: بیش از یک هزار و 500 نفر اعم از کارشناسان فنی ، رانندگان تراکتور و ناظران جهاد کشاورزی بر خرید نظارت می کنند در امر خرید گندم دخیل هستند.

سروی همچنین با اشاره به بارش بی موقع و غیرمترقبه تگرگ در مناطق شمالی استان افزود: در این حادثه تاسف بار بیش از 30 هزار تن از بهترین و مرغوب ترین محصول گندم از بین رفت که در میزان خرید کل آمار خرید را کاهش خواهد داد.

وی افزود: پارسال بیش از نیم میلیون تن محصول گندم که در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از حداکثر امکانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه 13 به 4 کشوری ارتقا یافت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، گندم ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.