مصرف شیر در کشور پارسال 10 تا 15 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت:سلامت مردم در تصمیم گیریهای لبنی مورد توجه قرار نمی گیرد و بخش قابل توجهی ازجامعه ازمصرف حداقلی شیرمحروم هستند.

اسماعیل خاتمی مقدم با بیان اینکه حدود 10 درصد معادل وزن شیر تولیدی صنایع لبنی در بخش صادرات و 90 درصد در بازار داخلی به مصرف میرسد گفت: در یک سال گذشته بر اساس آمار گمرک کشور وزن صادرات لبنیات ( معادل شیر) حدود 15درصد کاهش و طبق محاسبات، مصرف داخلی نیز حدود 10 تا 15درصد کاهش داشته است.

وی گفت با توجه به سهم 90 درصدی مصرف داخل و نیز سرانه مصرف پایین این کالای سلامت محور، تقویت مصرف داخلی باید در اولویت برنامه مدیران و تصمیم گران قرار گیرد.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران در مورد روش های تجربه شده یارانه شیر در کشور گفت: اگر یارانه به صادرات پرداخت شود به دامدار و کارخانه های لبنیات کمک شده است اما مصرف کننده داخلی به عنوان هدف اصلی همچنان از این یارانه بی بهره می ماند.

وی به اجرای طرح موفق شیر مدارس به عنوان یک الگوی مناسب از یارانه هدفمند اشاره کرد و گفت: وقتی طرح توزیع شیر مدارس موفق است پس این طرح باید تقویت شود و چه بسا در مراکز دیگر هم اجرا شود.

خاتمی مقدم افزود: می توان بصورت هدفمند جامعه ای حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیونی از کارگران ، کارمندان، سالمندان و دهکهای آسیب پذیر کشور که اتفاقا سرانه مصرف بسیار کمی دارند را به یارانه بگیران شیر اضافه کرد.

خاتمی مقدم در پایان گفت: روزانه18 کارخانه لبنی استان دوهزارو 500تن شیر جذب می کنند که 450 تن از شیر های جذب شده در صنایع از شیرهای تولیدی استان است و مابقی خارج از استان وارد و تامین می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.