طبق گفته مسئولان قرار بود این بنای تاریخی در 18 اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شود؛ ولی این اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود دو سال پیش مرمت موزه استاد صنعتی زیر نظر سه نهاد متولی این بنای تاریخی یعنی هلال احمر به عنوان مالک بنا، سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای مرمت و ساماندهی فضای بیرونی آن و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به عنوان متولی بناهای تاریخی در سطح این شهر با امضای قراردادی سه جانبه آغاز شد. 

طبق گفته مسئولان قرار بود این بنای تاریخی در 18 اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شود؛ ولی این اتفاق نیفتاد.

فرهاد علی اکبری مدیر موزه های هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم افتتاح موزه در تاریخ تعیین شده گفت: کار اصلی بنا تمام شده است اما مرمت مجسمه‌ها و تابلو‌ها همچنان ادامه دارد و تا اتمام اینها امکان افتتاح نیست. در کنار اینها بحث استحکام بنا، برق، آسانسور زدن، و ... هم طول کشید.

وی در ادامه افزود: تا به الان کار مرمت تعدادی از تابلوها به اتمام رسیده و تمام رایزنی خود را برای قالب گیری سریع مجسمه ها می کنیم. ما می خواهیم این بنا بدون هیچ گونه مشکلی بازسازی و افتتاح شود  .

در ادامه به سراغ جاوید رمضانی مرمت‌گر تابلو های نقاشی موزه استاد صنعتی رفتیم.

وی در خصوص وضعیت مرمت تابلوها به ما گفت: تابلو‌ها حدود یک سال پیش به ما تحویل داده شد و ما تا به الان درگیر کار های مرمتی آن هستیم. حجم زیادی از کار را انجام دادیم و تا به الان ۳۷تابلو را به صورت کامل تحویل دادیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که کار خود را جوری انجام دهیم که سریع تخریب نشوند. ما امیدواریم تا یک ماه آینده کار مرمت تابلو ها را به اتمام برسانیم.

ناظر مرمت مجسمه های موزه استاد صنعتی هم در خصوص وضعیت فعلی آثار گفت: شروع مرمت مجسمه ها از فروردین سال جاری با تیم چهار نفری آقایان عنایت و هدایت صحرایی آغاز شد و تا به الان 80 درصد کار انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ما در حین کار ضمن مرمت باتوجه به عکس هایی که دیدیم، مشخص شد در آخرین مرمت، بخش جدی از کیفیت اثر از بین رفته و با گچ قسمت آسیب دیده مجسمه ها را پوشاندند و رنگ آمیزی کردند. دوستان ما برای اینکه به اصل اثر برسند، باید گچ‌ها را بردارند و در حقیقت بخشی از این کیفیت قابل بازگشت نیست.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.