رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از مجموع 307 واحد صنعتی بررسی‌شده، اعطای تسهیلات به 162 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال استان به تصویب رسید و بانک‌ها نیز پذیرفتند که به این طرح‌ها تسهیلات ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نورالله حسن زاده در جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز، 26 خردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور، مقرر شد که سرمایه در گردش و سرمایه ثابت صنایع بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند، تامین شود.

وی با بیان این‌که همچنین بر اساس این دستورالعمل واحدهایی که بدهی معوقه دارند نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام و از این تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: جلساتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با حضور مسئولین بانکی و استانداری به دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود که در این جلسات طرح‌های ثبت‌شده در سایت بهین یاب، ‌استخراج و در جلسات کارشناسی بررسی می‌شوند.

حسن زاده تصریح کرد: تاکنون 555 طرح صنعتی شامل واحدهای صنعتی موجود جهت سرمایه در گردش و سرمایه ثابت و طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، ثبت‌نام کرده‌اند که 307 مورد از آن‌ها در کارگروه‌ها بررسی و در نهایت، اعطای تسهیلات برای 162 واحد تصویب شد.

وی با بیان این‌که به 162 طرح تصویب‌شده حدود 288 میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌شود، گفت: از این اعتبار 140 میلیارد تومان به منظور سرمایه در گردش و بیش از 60 میلیارد تومان آن به عنوان سرمایه ثابت به این طرح‌ها تعلق می‌گیرد و این طرح‌ها، طرح‌هایی هستند که در پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهند رسید.

حسن زاده یاد آور شد: این جلسات کماکان ادامه دارد و صنعتگران می‌توانند در سایت بهین یاب ثبت نام کنند. ما نيز جلسات بررسی این طرح‌ها را در سازمان برگزار مي کنیم تا آن‌هایی که واقعا می‌توانند با گرفتن سرمایه در گردش افزایش تولید داشته باشند و تولیدشان را به ظرفیت برسانند، از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.