از جاسوسی برای بنیاد "تامپسون رویترز" تا تلاش برای "براندازی نظام جمهوری اسلامی"/ادعای روزنامه "تلگراف" درباره "خانم رتکلیف" + تصاویر

یکی از عوامل بنیاد نفوذ غرب نازنین زاغری است که در فروردین ماه 95 از سوی سپاه پاسداران دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شبکه گسترده نفوذ غربی تلاش می‌کند با تاکتیک های مختلف به کمک عوامل خود در منطقه غرب آسیا وارد جمهوری اسلامی ایران شود.

یکی از عوامل بنیادین نفوذ غرب در ایران که البته به سرعت از سوی نیروهای امنیتی شناسایی می‌شوند ؛  رسانه های وابسته به انگلیس و آمریکاست که سعی دارند از طرق مختلف راه را یرای خود باز کنند که البته موفق نبوده اند.
 
یکی از این عوامل که در ماه های اخیر دستگیر شده ، "نازنین زاغری رتکلیف" است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی را با یک عملیات پیچیده امنیتی دستگیر کرده است.


**"نانین زاغری"  کیست؟

"نازنین زاغری رتکلیف   ( Nazanin Zaghari-Ratcliffe)" شهروند ایرانی بریتانیایی است  که در فروردین ماه ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه تهران بازداشت و به زندان منتقل شد.



از کار در بنیاد


از کار در بنیاد



اما از همان زمان، رسانه های وابسته به کشورهای غربی و به خصوص انگلیس و آمریکا جنگ روانی وسیعی را علیه جمهوری اسلامی ایران و دستگیری "نازنین زاغری" به راه انداختند که وی به دلایل دیگری جز جاسوسی دستگیر شده است.


"نازنین زاغری" از حدود ۴ سال پیش تا به حال با بنیاد  "تامپسون رویترز" همکاری داشته و مدیریت چندین پروژه آموزشی این بنیاد را در کشورهایی چون لبنان ، گرجستان ، اردن ، مراکش، برمه و برخی از کشورهای آفریقایی برعهده داشته است .

بنیاد "تامپسون رویترز "، شرکت چندملیتی است که با هدف ترویج دموکراسی به سبک غربی تاسیس و در زمینه رسانه های گروهی و آموزش خبرنگاری مشغول به فعالیت می باشد و از مهمترین شرکت های وابسته به آن می توان به خبرگزاری  "رویترز"  اشاره کرد .


"زاغری" خود را اینگونه در سایت این بنیاد معرفی می کند: در چند سال گذشته من در کشورهای مختلفی چون لبنان، مراکش و گرجستان برنامه های آموزشی برگزار کرده ام؛ من با روزنامه نگاران، نمایندگان مجلس و نمایندگان پارلمانی زیادی آشنا شدم و در مورد نحوه پوشش اخبار مجلس و بهبود مهارت های خبرنگاران و چگونگی ارسال پیام های آنان صحبت کرده ام.

فضاسازی های رسانه های معاند علیه دستگاه قضایی ایران به انتشار چند خبر ختم نشد و این جریان های رسانه ای از فروردین 95 سعی می کنند تا دولت انگلیس و شخص "دیوید کامرون" را در ماجرای دستگیری "نازنین زاغری" وارد کنند.


**جنگ روانی رسانه های ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران

علاوه بر شبکه های فارسی زبانی همچون "بی بی سی فارسی" و "رادیو فردا"، عناصر ضدانقلابی چون "مسیح علی نژاد" خبرنگار فراری و مدیر صفحه آزادی های یواشکی و همچنین "رویا برومند" مدیر "بنیاد برومند" که در سیاه نمایی و پرونده سازی حقوق بشری علیه ایران فعالیت دارد ، سعی کردند در این عرصه نقش آفرینی کنند و با فرافکنی ، علت دستگیری  "زاغری" را موضوعاتی چون عدم رعایت حجاب در خارج از کشور و یا محدودیت های زنان در ایران معرفی نمایند.

 
علی رغم شانتاژ رسانه ای که توسط جریانات ضدانقلاب در مورد دستگیری "زاغری" به راه افتاده است؛ اما به نظر نمی رسد فردی با این توضیحات و رزومه کاری به دلایل دیگری همچون تابعیت دوگانه و یا عدم رعایت حجاب یا حتی سفرش به بم در زمان زلزله (۱۳۸۲) دستگیر شده باشد ؛ چرا که اگر بنا بود به چنین دلایلی دستگیر شود باید در ۴ سفر قبلی خود که طی دوسال گذشته صورت گرفته است؛ این اتفاق صورت می پذیرفت نه حالا که مدت ها از آن موضوع می گذرد .


روزنامه و رسانه های غربی به شدت تلاش می کنند تا "نازنین زاغری" را بیگناه جلوه دهند و برخی از این رسانه ها با "ریچارد رتکلیف" همسر "نازنین زاغری" مصاحبه کردند و وی ادعاهایی را درباره همسرش مطرح کرد. برای مثال در یکی از سخنرانی ها همسر "نازنین زاغری" گفته بود که "چگونه می شود مادر یک فرزند گناهکار و جاسوس باشد".



از کار در بنیاد




**ادعاهای روزنامه "تلگراف"

روزنامه تلگراف (The Telegraph) در این زمینه گزارش مدعی شد: "نازنین زاغری" که دارای دو ملیت انگلیسی-ایرانی است  در تعطیلات از پدر و مادرش در تهران  دیدن می کرد ، مقامات (ایرانی) گذرنامه انگلیسی  "گابریلا"، کودک خردسالش را نگه داشتند.



این روزنامه با ادعای اینکه  "گابریلا" به اجبار در ایران نگه داشته شده ادعا کرد: آخرین تماس تلفنی که "نازنین زاغری" داشته مربوط به 5 ژوئن بوده و خانم "رتکلیف" امیدوار است در روز تولد دخترش آزاد شود.

 روزنامه تلگراف (The Telegraph) در ادامه ادعاهایش افزود : بلافاصله پس از دستگیری "خانم رتکلیف" ، وی به یک زندان در استان کرمان در  600   کیلومتری  جنوب شرق تهران منتقل شده و در سلول انفرادی اسکان  داده شده است. او سپس به یک سلول گروهی  منتقل شد و مجاز به دیدن پدر و مادرش و همچنین "گابریل" دختر خردسالش شده است.


از کار در بنیاد


 روزنامه تلگراف (The Telegraph) مدعی شد: خانم "رتکلیف" که در بریتانیا از سال 2007 زندگی می کردند یک زن 41 ساله بوده که نیوهمپشایر زادگاه اصلی وی بوده است. وی مدیر برنامه ریزی بنیاد "تامپسون رویترز" و مسئول خیریه خبرگزاری "رویترز" است .

این روزنامه در ادامه ادعای خود افزود: حاکمیت عمیقا به اتباع ایرانی که گذرنامه غربی دارند مشکوک است و دقیقا به همین دلیل "نازنین زاغری" دستگیر شده و اینکه چه جرمی مرتکب شده مشخص نیست.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که روابط عمومی سپاه استان کرمان تاکید کرده که "نازنین زاغری" به صورت مستمر با خانواده اش دیدار می کند و در زندان هم به صورت مستمر با پدر و مادرش در تماس است.


در بیانیه سپاه استان کرمان آمده است: "خانم زاغری" در طول مدت بازداشت، در یک سوئیت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتبا با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است. در حال حاضر پرونده وی برای انجام مراحل قضایی به تهران ارسال شده و تحقیقات تکمیلی توسط مامورین سازمان اطلاعات سپاه در حال انجام می‌باشد.

ادعای روزنامه تلگراف در حالی مطرح می شود که در چند سال اخیر برنامه "نازنین زاغری" در ایران اقدام علیه جمهوری اسلامی و امنیت ملی و کلید زدن سناریو نفوذ در بین خبرنگاران بوده است.

وی با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. "زاغری" یکی از سرشبکه های اصلی موسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس های رسانه ای و جاسوسی دولت های بیگانه فعالیت‌های خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار