مدیرکل انتقال خون استان گفت : تشکیل مجمع خیران انتقال خون تا کنون هیچ سودی نداشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمد حسین برادران افزود :این مجمع پارسال برای حل بخشی از مشکلات انتقال خون تشکیل شد که تا کنون خروجی خاصی نداشته است .

وی اضافه کرد : اعضای این مجمع تا کنون فقط 50 هزار تومان کمک نقدی داشته اند و امسال هیچ دریافتی از مجمع خیرین نداشته ایم .

مدیرکل انتقال خون استان  همچنین گفت :انتقال خون استان برای  تامین بخشی از هزینه ها نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبار است .

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه  سالیانه 30 هزار واحد تولید خون داریم گفت :  هزینه هر کیسه خون  نزدیک به 200 هزار تومان است که برای تامین هزینه های آنها نیازمند 5 میلیارد تومان اعتبارهستیم .

وی ، بودجه سال گذشته انتقال خون را دو میلیارد تومان بیان کرد و گفت : با پیگیری های انجام شده برای جبران بخشی از کمبود بودجه ، از تهران یک میلیارد  و 700 میلیون تومان دریافت شد .

 برادران  کمبود اهداء کنندگان مستمر را یکی دیگر از مشکلات انتقال خون بیان کرد و گفت : 50 درصد از اهداء کنندگان خون ، اهداء کننده مستمر خون هستند .

مدیرکل انتقال خون استان گفت : در نظر داریم امسال با ارائه مشاوره و ایجاد انگیزه بین مراجعه کنندگانی که برای بار اول خون اهداء می کنند این میزان را به 90 درصد تا پایان امسال برسانیم .

مدیرکل انتقال خون استان همچنین از نیاز به گروهای مختلف خونی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : همه ساله در نیمه اول ماه مبارک رمضان ذخایر خونی  و میزان مراجعه اهدا کنندگان خون کاهش می یابد.

به گفته برادارن ، بیشتر در گروه های خونی منفی به ویژه گروه خونی A B منفی دچار کمبود هستیم .
مدیرکل انتقال خون استان گفت :از16 هزار اهداء کننده مستمر خون در استان 12درصد  گروه خونی منفی و یک درصدگروه خونی A B منفی هستند .

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به ساعات پذیرش مراکز خونگیری گفت : مرکز خونگیری قزوین صبحها از ساعت هشت و 30  تا 13 و شب ها از ساعت 20 تا 30 دقیقه بامداد  و مرکز خونگیری تاکستان  هم صبح ها از ساعت 8 تا 12 و 30 دقیقه آماده پذیرش اهداء کنندگان خون است .

برادران گفت : مرکز خونگیری قزوین در شب ها ی قدر هم از ساعت 19 تا 3 بامداد و مرکز خونگیری تاکستان از ساعت 19 تا 24 آماده خونگیری از روزه داران  است .

وی یاد آور شد : در زمان مراجعه ارائه  اصل کارت ملی الزامی است .

مدیرکل انتقال خون استان  از شهروندان خواست تا وجه نذورات خود را به حساب کمکهای مردمی این اداره کل به شماره 2342321083 بانک ملت واریز کنند .

انتهای پیام/


 

برچسب ها: دخل ، خالی ، مجمع ، خیران ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.