آمریکا برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته از بالگرد آپاچی برای حمله به داعش استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، ارتش آمریکا برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته از یک باگرد آپاچی برای حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق استفاده کرد. 

یک مقام دفاعی آمریکا با اعلام این خبر اضافه کرد بالگرد مذکور روز گذشته یک خودروی بمب‌گذاری‌شده داعش را در جنوب موصل هدف قرار داد. 

اشتون کارتر – وزیر دفاع آمریکا – نیز در گفتگو با رسانه‌ها، استفاده از بالگرد آپاچی در درگیری با داعش را تایید کرد.

بالگرد آپاچی برای آخرین بار در اکتبر 2015 به منظور محافظت از فرودگاه بغداد در برابر تروریست‌های داعش که تا 20 کیلومتری این فرودگاه پیش آمده بودند، مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته یک منبع آگاه، آمریکا برای چندین ماه متمادی از دولت عراق خواسته بود با پیشنهاد استفاده از بالگردهای آپاچی برای مقابله با داعش موافقت کند. دولت عراق در جریان عملیات آزادسازی رمادی با این پیشنهاد مخالفت کرد؛ اما به تازگی با آن موافقت کرده است. 

در حال حاضر، محاصره موصل و قطع ارتباط داعش با مناطق اطراف و همچنین آزادسازی فلوجه در غرب بغداد دو اولویت اصلی دولت عراق به شمار می‌روند. 

اشتون کارتر معتقد است با توجه به عملیات همزمان نیروهای عراقی علیه داعش در موصل و فلوجه، موافقت دولت عراق با استفاده از بالگرد آپاچی در بهترین زمان ممکن صورت گرفته است. 

بالگرد آپاچی به دلیل امکان شلیک از فواصل دور از حاشیه امنیت خوبی در برابر راکت‌های دوش‌پرتاب‌ و موشک‌های زمین به هوا برخوردار است و به همین دلیل، یکی از کارآمدترین بالگردهای تهاجمی حال حاضر جهان به شمار می‌رود. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۵
دیگردنیاچیزی برای مخفی کردن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
بسیار عالی
آخرین اخبار