به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، سلسله جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، با حضور اساتید،کارکنان و دانشجویان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام محمد انوری، با اشاره به کار های ارزشمند انجام شده در راستای توجه به قرآن پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: در گذشته عمدتا قرآن تنها برای کسب ثواب خوانده می شد، لذا در آن زمان برای مخالفان مهم نبود که کاری برای تضعیف جایگاه قرآن در اذهان انجام دهند، اما با توجه به رویکرد جدید در سال های اخیر، قرآن به عنوان برنامه زندگی فردی و اجتماعی، جایگاه ویژه در میان مردم به ویژه جوانان یافته است، و میبینیم که از سوی دشمنان اسلام مورد هجمه های بسیاری قرار گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، افزود: در همین راستا از لحاظ علمی نیز برخی شبهات در تفاسیر و نظریه های غیر مطابق با متون قرآن و آنچه معصومین و ائمه اطهار (ع) ارائه داده اند، مطرح شده که از سوی مراجع و اساتید حوزه و دانشگاه پاسخ داده شده است.

وی، اضافه کرد: همه این موارد حاکی از این است در طول زمان، از پوسته به بطن، معنا و عمق رسیده ایم و قرآن جایگاه ویژه خود را یافته و مخالفان قرآن را وادار نموده که برعلیه آن اقدام کنند.

حجت الاسلام انوری با اشاره به این که دانشگاهیان می بایستی نگاه ویژه و عمیقی از منظر معجزه پیامبر به قرآن داشته باشند، افزود؛ فهم عمیق قرآن کریم توسط دانشگاهیان با توجه به اینکه در همه رشته های دانشگاهی امکان استفاده و بدست آوری مطالب ارزشمند وجود دارد، امری ضروری است.

یادآور می شود؛ بیست و دومین جلسه از سلسله جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، در دانشکده ریاضی دانشگاه تبریز برگزار شد.

این گزارش حاکیست؛ همچنین در روزهای ماه مبارک رمضان، محفل جزءخوانی و تلاوت قرآن کریم، هرروز بعد از نماز ظهر و عصر، تا پایان ماه مبارک رمضان در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار می شود و روزانه یک جزء از قرآن کریم تلاوت خواهد شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار