رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از برگزاری طرح ضیافت الهی در 13 بقعه‌ی متبرکه شهر تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام رضا جعفری در این خصوص اظهار کرد: در این طرح برنامههایی از جمله، ترتیل‌خوانی، پاسخ به مسائل دینی و .. در بقاع متبرکه در حال برگزاری‌ است که از اولین روز ماه مبارک رمضان شروع شده و عموم مردم نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌ ضیافت الهی، 12 نفر مبلغ و سه نفر مبلغه‎‎ی اعزامی از قم و همچنین 15 نفر روحانی بومی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان، همه روزه در ساعت 14:30 برنامهی تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام دلیر، مبلغ اعزامی از قم در حال برگزاری بوده و همچنین از ساعت 15 الی 16 نیز برنامه‌ی ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود. 

وی افزود: در کنار این برنامه، مبلغان اعزامی از قم در پارک‌های ابوریحان، خاقانی، ائل‌گلی و عونابن علی حضور پیدا کرده و به پاسخ‌گویی و مشاور مسائل دینی میپردازند که این برنامه با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم روبه‌رو شده است. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز ادامه داد: طرح خیمه‌های معرفت نیز با ارئه‌ی غرفهی کودک، عرضهی محصولات فرهنگی و همچنین پخش فیلم و کلیپ با مضامین معرفتی در طول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری میباشد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بحث افطاری ساده نیز همه روزه در امام‌زاده سیدحمزه(ع) برای 300 نفر افطاری آماده شده و همچنین توسط این اداره از منابع موقوفات، برای 30 هزار نفر نیز در قالب افطاری ساده اطعام داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تکریم ایتام نیز در روز 13 رمضان در امام‌زاده سیدحمزه(ع) مراسم افطاری ساده برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: محفل انس با قرآن نیز در روز 14 ماه مبارک رمضان، راس ساعت 15 با حضور "عادل الباز" قاری مصری در امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار میشود.

وی افزود: ویژه برنامه خواهران نیز در خصوص مباحث قرآنی واحکام، هر روز راس ساعت 11 صبح تا نماز ظهر در امام‌زاده سیدحمزه(ع)، سید ابراهیم(ع) و سید عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: در دهمین روز از ماه مبارک رمضان نیز در امام‌زاده عونابن علی(ع) راس ساعت 23شب مراسم مناجات‌خوانی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص وِیژه برنامه‌های شب قدر، تاکید کرد: در لیالی پرفضیلت قدر، برنامه‌هایی از جمله قرآن خوانی، نیایش، ختم دعای جوشن کبیر و... به همراه سحری و افطار در تمامی بقاع متبرکه شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت خدا بوده و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز نیز در جهت استفاده‌ی حداکثری از این ماه مبارک و همچنین جهت ترویج فرهنگ معنویت و سوق دادن جوانان به سمت مباحث قرآنی و دینی ویژه برنامه‌هایی را در این خصوص ترتیب داده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.