نویسنده و کارگردان تئاتر:

راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران به نفع فرهنگ ملی است

نویسنده و کارگردان تئاتر گفت:راه اندازی مرکز تئاتر خاوران با این هدف، از جمله اقدامات سنجیده شهرداری تهران است که به نفع فرهنگ ملی بوده و مسایل و مشکلات در عرصه را برطرف می کند.

جهانگیر الماسی ، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در مرکز تئاتر حرفه ای خاوران باید خوبیها و زیبایی ها در قالب هنر نمایش به اجرا در آید،گفت: به جای اقدام صورت گرفته طی 37 سال گذشته مبنی بر معرفی و  نمایش زشتی ها با هدف دور کردن بدی ها از سطح جامعه، باید برای زدودن پلیدی و هرگونه زشتی، تئاتر و نمایش مبلغ زیبایی ها و ارزشهای بالنده دینی و اسلامی در جامعه باشد.

وی با بیان این مطلب که تئاتر و نمایش بهترین ابزار هنری برای سوق دادن مردم به نیکویی و خوب بودن است، افزود: از طریق این هنر می توان خوبی را در جامعه گسترش داد.

مدرس تئاتر و زیبایی شناسی در دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تهاجم و شبیخون فرهنگی معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی، گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب و تلاش دشمنان مبنی بر جنگ نرم با نظام ما، در عرصه فرهنگی غفلت صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که مرکز تئاتر حرفه ای خاوران می تواند مکان فرهنگی در توجه به ارزشها و ارتقای سطح فرهنگی جامعه باشد، گفت: امیدواریم در این مجموعه فرهنگی هنری آثار فاخری به نمایش در آید که از هرگونه شعارگرایی دور بوده و آیینه زندگی اجتماعی (با امکان نقد سازنده در راستای زنده کردن ارزشها و بالندگی های فراموش شده ،) باشد.

الماسی راه اندازی مرکز تئاتر خاوران در  منطقه 15 تهران را منجر به توزیع عادلانه مراکز هنری در سطح شهر تهران دانست و گفت:چنین فضای فرهنگی می تواند با داشتن اهداف بلند و بالنده بهترین فضا برای مقابله با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر می تواند بهترین مبلغ برای ارزشها  و فرهنگ ملی و دینی باشد، گفت:راه اندازی مرکز تئاتر خاوران با این هدف، از جمله کارهای حساب شده شهرداری تهران به شمارمی آید که به نفع فرهنگ ملی بوده و بسیاری از مسایل و مشکلات را در زمینه فرهنگ مرتفع می کند.

عملیات احداث  مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

این مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است که  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران ساخته شده است. 

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.مرکز تئائر خاوران باید منجر به دگردیسی فرهنگی شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار