یزد؛

تصویب اساسنامه مرکز اسناد دانشگاه یزد

اساسنامه مرکز اسناد دانشگاه یزد، درهیئت رییسه دانشگاه تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا فاضل گفت: مرکز اسناد دانشگاه به عنوان بخشی از کتابخانه مرکزی فعالیت می‌کند و از این پس عنوان کتابخانه مرکزی به "کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد" تغییر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از چیزها در دانشگاه سند قلمداد می‌شود که تاکنون نگهداری آن به صورت پراکنده بوده مانند اسناد مربوط به تأسیس دانشگاه، طرح‌های عمرانی، مقررات و آیین‌نامه‌ها، قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها، املاک دانشگاه، وقف‌نامه‌ها، هدایا، برخی از صورت جلسات شوراهای دانشگاه و هیئت امنا، پوستر همایش‌ها و فایل‌های دیداری و شنیداری مناسبت‌ها، که این موارد در این آیین‌نامه به عنوان سند تعریف شده است.

این مقام مسئول، اهداف این مرکز را گردآوری، تنظیم، نگهداری و فراهم آوردن شرایط مناسب دسترسی به کلیه اسناد دانشگاه، اعم از نوشتاری، دیداری و شنیداری، که ارزش نگهداری داشته باشند، تهیه و چاپ اسناد مربوط به تاریخچه دانشگاه و زندگینامه چهره‌های برجسته علمی دانشگاه عنوان کرد.

 وی، با اشاره به اینکه در مرکز اسناد دانشگاه یک نسخه از اسناد به صورت اصل سند، رونوشت یا کپی آن یا نسخه الکترونیک باید نگهداری شود تصریح کرد: برخی از اسناد باید اصل سند نگهداری شود، مانند اسناد مربوط به تأسیس دانشگاه، وقف‌نامه‌ها، هدایا، فایل‌های دیداری و شنیداری و بعضی از آنها به صورت کپی مانند اسناد املاک و مستغلات، قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها.

فاضل یادآور شد: از تمام اسناد یک نسخه الکترونیک نیز تهیه شده، که بخش عمده و ممتاز مرکز اسناد تلقی می‌شود، در واقع با این نسخه به راحتی می‌توان آن سند را بایگانی کرد و قابل جستجو است و افراد مختلف می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند، با این اقدام این اسناد گم نخواهد شد و به راحتی قابل دسترسی است.

اساسنامه مرکز اسناد دانشگاه یزد، درهیئت رییسه دانشگاه تصویب شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار