سازمان بهداشت جهانی از سال 2004 میلادی و در سالروز تولد کاشف گروههای خونی چهاردهم ژوئن هر سال را به نام روز جهانی اهداکنندگان نام گذاري كرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛اين نامگذاري كه بمنظور تکریم از اهداکنندگان خون صورت گرفته است فرصت مناسبي براي فرهنگ سازي و افزايش آگاهی ها ي عمومي در جهت مشاركت هر چه بيشتر در زمينه اهدای خون به عنوان يكي از پايه هاي مهم ارتقاء سلامت جامعه است. در كشور ما امسال این روز مصادف با 25 خرداد و با شعار جهانی با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم می باشد.
طبق آمارهای اعلام شده شاخص اهدای خون در استان قم از جایگاه مطلوبي در سطح ملي و منطقه اي برخوردار بوده و اين مسأله بيانگر حضور ایثارگرانه و مسئولانه مردم شریف این شهر مقدس در نثار بخشی از جان خود در راه نجات همنوعانشان در این استان و سایر نقاط میهن اسلامیمان است.
ضمن ارج نهادن به اقدام ارزشي اهداء كنندگان، فرارسيدن این روز را به همه عزیزان اهداکننده خون که از اقشار فرهیخته و فهیم این استان عزیز هستند تبریک گفته و براي همگي آن ها آرزوي توفيق و سلامتي در اين امر خداپسندانه را دارم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار