معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 80 بيمارستان كشور قدمتی بالای 50 سال و 90 بیمارستان قدمت بین 40 تا 50 سال دارند.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعداد بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 570 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت در حال فعالیت و ارائه خدمات درمانی هستند.

وی با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کشور چندان مطلوب نیست، عنوان کرد: شاخص تخت به جمعيت 1.65 تخت در هر هزار نفر است كه تعداد تخت هاي بيمارستاني بايد افزايش يابد و كشور برای ارائه خدمات بهتر به ٨٠ تا ١٠٠ هزار تخت جدید بيمارستانی نیاز دارد. 

 آقاجانی در خصوص تعداد تخت‌های فرسوده بیمارستانی بیان کرد: 80 بيمارستان كشور قدمتی بالای 50 سال و 90 بیمارستان قدمت بین 40 تا 50 سال دارند. 

وی در خصوص برنامه های وزارت بهداشت برای بهبود شرایط بیمارستان‌ها اظهار داشت: برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت با محوریت نوسازي و بهسازی محيط هاي بيمارستاني از ارديبهشت ٩٣ آغاز و همچنان به قوت خود در حال انجام است که تا کنون بازسازى بیش از 2 میلیون متر مربع کف، دیوار، سقف و فضای بستری، توزیع 78 هزار قلم تجهیزات هتلینگ شامل اقلام و تجهیزات مربوط به اتاق بیمار از جمله تخت، کمد، تشک، پایه سرم، میز و پله کنار تخت و مجهز نمودن به 21 هزار و 750 قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته متوسط و سنگین مورد نیاز، انجام شده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت از بازسازی 39 هزار تخت بیمارستانی در جریان این برنامه خبر داد و ادامه داد: به منظور جبران عقب ماندگی های زيرساخت های درمان در كشور، از ابتدای سال 95 تاكنون بیش از ١٣ قرارداد با سرمايه گذاران داخلي و خارجی منعقد شده است.

وی در خصوص بیشترین نیاز کشور در حوزه درمان گفت: بيشترين نياز كشور در پنج حوزه ساخت بيمارستان، مراكز جامع دياليز، آزمايشگاه، مراكز تصويربرداري و دياليز است که اغلب این قراردادها برای ساخت بیمارستان های بیش از 400 تخت صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار