یک مرجع تقلید گفت: در سایه تحقق حکومت جهانی امام عصر(عج)‌ عدالت و امنیت فراگیر شده و هیچ استعمار و استکباری وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دوم سیما پخش شد در ادامه تشریح دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) اظهار کرد‌: فرد شایسته و درستکار کسی است که همه برنامه‌های او روی حساب و کتاب باشد.

وی بیان کرد: از آیات قرآن در می‌یابیم که بنده صالح بودن میوه درخت ایمان است و این مسئله در بیش از 40 آیه مطرح شده است.

این مرجع با بیان اینکه عمل صالحی که متکی به ایمان باشد ارزش والایی دارد، بیان کرد: فرد با ایمان خدا را در همه حال حاضر می‌بیند و عمل صالح کسی که چنین ایمانی به خدا و روز جزا دارد با عمل صالح کسی که پایبند به ایمان نیست بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه درباره قیام حضرت مهدی(عج) در قرآن کریم اشاراتی است، اضافه کرد: آیه 55 سوره نور می‌گوید خداوند به کسانی که دارای ایمان و عمل صالح هستند وعده حکومت جهانی داده است و در سایه این حکومت جهانی سه نتیجه مهم عاید آنها می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تبیین کرد: نتیجه نخست اجرای عدالت در تمام عالم است که با ظهور امام عصر(عج) شکل می‌گیرد و حکومت امام عصر(عج) جهانی است.

وی بیان کرد: دومین نتیجه حکومت امام عصر(عج) امنیت فراگیر است و نتیجه دیگر وجود عبادت خالصانه است و دیگر هیچگونه استعمار و استکبار وجود نخواهد داشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه از این آیه نتیجه می‌گیریم که یاران امام عصر(عج) از صالحان هستند، خاطرنشان کرد: در آیات سوره آل عمران ویژگی‌های صالحان ذکر شده است و عبادت شبانه، ایمان محکم به خدا و روز قیامت، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و پیشی گرفتن در کار خیر از ویژگی‌های صالحان است.

وی بیان کرد: امیدواریم که خداوند به برکت ماه مبارک رمضان ما را از صالحان قرار دهد که بتوانیم به فرامین الهی جامه عمل بپوشانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار