شورای امنیت ملی در نشستی به ریاست محمد اشرف غنی، طرح تقسیم ولسوالی شیندند هرات را به پنج ولسوالی جداگانه مورد تائید قرار داد.

شورای امنیت ملی طرح تقسیم شیندند را به پنج ولسوالی تائید کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی که به دسترس رسانه ها قرار گرفته، گفته است که این نشست قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید.

در بخشی از این جلسه،  طرح ولسوالی شیندند ولایت هرات به استناد گزارش اداره مستقل ارگان های محلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفته شده است که شورای امنیت ملی چگونگی تقسیم ولسوالی درجه اول شیندند را با حفظ ولسوالی شیندند و چهار واحد اداری جدیدالتاسیس بنام های زیر کوه، پشت کوه، زاول و کوه زور از بودجه اداره مستقل ارگان های محلی مورد تائید قرارداده و به نهادهای مربوط هدایت داد تا در این زمینه اقدام کنند.

نمایندگان مردم شیندند در سفر سال گذشته رئیس جمهور به هرات، حکومت را متهم کرده بودند که به وضعیت ولسوالی به عنوان پرجمعیت ترین ولسوالی هرات توجه کافی ندارد و اوضاع امنیتی این منطقه با گذشت هر روز بدتر می شود.

این نمایندگان از محمد اشرف غنی خواسته بودند به منظور بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی این ولسوالی، آن را به ولایت ارتقاء دهد اما رئیس جمهور ضمن مخالفت با ارتقاء آن به ولایت، وعده سپرده بود که با تقسیم آن به چند ولسوالی موافق است و آن را عملی خواهد کرد.

رئیس جمهور سه هفته قبل در دومین سفر خود به هرات، تاکید کرد که این طرح به زودی عملی خواهد شد.

شیندند در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر هرات قرار دارد. این ولسوالی به دلیل وجود میدان هوایی نظامی شیندند و مرکز آموزشی قوای هوایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار