رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از برگزاری طرح ضیافت الهی در 13 بقعه‌ی متبرکه شهر تبریز در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه در این طرح برنامههایی از جمله ترتیل‌خوانی و پاسخ به مسائل دینی برگزار می شود، گفت: این طرح از نخستین روز ماه مبارک رمضان شروع شده و عموم مردم نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح‌ ضیافت الهی، 12 نفر مبلغ و سه نفر مبلغه‎‎ی اعزامی از قم و همچنین 15 نفر روحانی بومی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان، همه روزه در ساعت 14:30 برنامهی تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام دلیر، مبلغ اعزامی از قم در حال برگزاری بوده و همچنین از ساعت 15 تا 16 نیز برنامه‌ی ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در کنار این برنامه، مبلغان اعزامی از قم در پارک‌های ابوریحان، خاقانی، ائل‌گلی و عونابن علی حضور پیدا کرده و در زمینه مسائل دینی مشاوره می دهند ، گفت: این برنامه با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم روبه‌رو شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز ادامه داد: طرح خیمه‌های معرفت نیز با ارائه‌ی غرفهی کودک، عرضهی محصولات فرهنگی و همچنین پخش فیلم و کلیپ با مضامین معرفتی در طول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

وی با اعلام اینکه در امام‌زاده سیدحمزه(ع) روزانه برای 300 نفر افطاری توزیع می شود، گفت: توسط این اداره از منابع موقوفات، برای 30 هزار نفر در ماه مبارک رمضان در قالب افطاری ساده اطعام داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تکریم ایتام نیز در روز 13 رمضان در امام‌زاده سیدحمزه(ع) مراسم افطاری ساده برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: محفل انس با قرآن نیز در روز 14 ماه مبارک رمضان، راس ساعت 15 با حضور 'عادل الباز' قاری مصری در امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار میشود.

وی افزود: ویژه برنامه خواهران نیز در خصوص مباحث قرآنی واحکام، هر روز از ساعت 11 صبح تا نماز ظهر در امام‌زاده سیدحمزه(ع)، سید ابراهیم(ع) و سید عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: در دهمین روز از ماه مبارک رمضان نیز در امام‌زاده عونابن علی(ع) راس ساعت 23شب مراسم مناجات‌خوانی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری، همچنین گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) سلسله جلسات سخنرانی استاد فروغی، به همراه قرائت عادل الباز، قاری برجسته مصری و مداحی ذاکرین اهل‌بیت(ع) تدارک دیده شده است.

وی افزود: این مراسم همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء از ۱۵ رمضان تا ۳۰ رمضان ویژه بانوان و آقایان در مسجد طوبی تبریز برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه این مراسم به یاد و خاطر شهدای مدافع حرم است، گفت: جهت تجلیل از روح بلند شهدای مدافع حرم، بر آن شدیم که مراسمی برای یادبود این شهدای بزرگوار با نام ابوذرهای زمان برگزار کرده و شهامت و دلیری جوانان نسل امروز را در معرض همگان قرار دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز یادآور شد: امروز اگر در دفاع از حرمین شریفه، جوانان ایستادگی و دفاع می‌کنند نتیجه تربیت نسل مقاوم معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص وِیژه برنامه‌های شب قدر هم اعلام کرد: در لیالی پرفضیلت قدر، برنامه‌هایی از جمله قرآن خوانی، نیایش و ختم دعای جوشن کبیر به همراه سحری و افطار در تمامی بقاع متبرکه شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت خدا بوده و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز نیز در جهت استفاده‌ی حداکثری از این ماه مبارک و همچنین جهت ترویج فرهنگ معنویت و سوق دادن جوانان به سمت مباحث قرآنی و دینی ویژه برنامه‌هایی را در این خصوص ترتیب داده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.