کشیده شدن دامنه تحقیقات در مورد تیراندازی اورلندو به افغانستان و عربستان

دامنه تحقیقات در خصوص کشتار دو روز پیش اورلندو به افغانستان و عربستان سعودی هم کشیده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داده است که روز سه شنبه یکی از مقامات قضایی آمریکا اعلام کرده است کارآگاهان در حال جمع آوری اطلاعات مربوط به دست کم دو تلفن همراهی هستند که عمر متین، فرد مسلح عامل تیراندازی در اختیار داشته است. آن ها همچنین مشغول بررسی ابزارهای الکترونیکی و حساب های ایمیلی این فرد عامل کشتار 49 نفر جلوی یک کلوپ شبانه در آمریکا هستند.

به گفته این مقام مسوول، کارآگاهان تا کنون به داده های کدگذاری شده ای برنخورده اند که مانع اجرای تحقیقاتشان شود. حدود 40 نفر از قربانیان این تیراندازی کماکان در بیمارستان بستری هستند و تحت عمل های جراحی متعدد قرار گرفته اند.

دکتر مایکل چیتهام، جراح مرکز پزشکی منطقه اورلندو طی کنفرانس خبری اعلام کرد که حال شش نفر آن ها وخیم است. وی گفت که انتظار می رود آمار تلفات از این هم بالاتر رود.

مقامات اف. بی. آی. معتقدند متین در گذشته بارها به کلوپ های شبانه سر زده است اما از آن سو، وی هنگام حمله خود با پلیس تماس گرفته است و به گروه داعش اعلام وفاداری کرده است. مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند وی به چندین مکان تفریحی آمریکا سرزده است و همین موضوع پرونده وی را پیچیده تر می کند.

از سویی دیگر، یکی از مقامات برجسته قضایی آمریکا اعلام کرده است تا کنون شواهدی در دست ندارند که نشان دهد فرد دیگری در این کار به متین کمک کرده است.

اکنون تحقیقات به افغانستان و همچنین عربستان گسترش یافته است. افغانستان محل زندگی پدر و مادر وی است و او در سال های 2011 و 2012 جهت انجام فرایض حج به مکه سفر کرده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار