میدان میوه وتره بارسورتینگ وسردخانه فرامنطقه ای شمال کشوربا پیشرفت 25درصدی درحال ساخت می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جعفر رسولی معاون فرماندار آمل به توانمندی های بالای شهرستان آمل در بخش صنعت و کشاورزی در مازندران اشاره کرد وگفت: هم اکنون حدود 46 درصد تولیدات صنعتی و 67 درصد صادرات مازندران متعلق به واحد های تولیدی فعال شهرستان آمل است و اجرای پروژه میدان میوه وتره بار شمال کشور درآمل، قطعا بر حجم صادرات و واردات شهرستان خواهد افزود.

رسولی با بیان اینکه سیاست شهرستان این است که صنایع مزاحم و آلوده کننده به خارج از شهر انتقال داده شود بیان گفت:تاکنون بنکداران ، برنج فروشان و کامیونداران در شرف انتقال به خارج از شهر هستند و قطعا با ساخت این مجموعه میوه فروشان هم به این مکان انتقال داده خواهند شد.

ابراهیم یعقوبی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت مازندران با اشاره به اینکه دیدگاه مسئولین استان حمایت از سرمایه گذاران خواهد بود گفت: خوشبختانه در سطح استان تصمیم بر آن است که صنایع مزاحم و آلاینده به خارج از شهرها هدایت شوند.

وی افزود: در سطح استان 27 شهرک صنفی در دستورکار قرار دارد و کلیه فرمانداران ورود پیدا کنند و دولت به عنوان پشتوانه و سرمایه گذار تقویت شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت مازندران گفت:در شهرستان آمل به جهت صنعتی بودن تاکنون صنف بنکداران ، برنج فروشان و کامیونداران در حال ساخت شهرک جهت انتقال هستند و این مکان هم که سرمایه گذار در حال احداث می باشد می تواند زمینه انتقال میدان تره بار فعلی به این مکان باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت مازندران گفت: اگر نگاه مسئولین استانی و شهرستانی نباشد احداث میدان تره بار محال است و هیچ اتحادیه ای نمی تواند در سرمایه گذاری ورود پیدا کند.

جمشید مرزبان مجری ساخت بزرگترین میدان میوه وتره بار شمال کشور در آمل افزود: امکانات طراحی و پیش بینی شده در ساخت بزرگترین و مجهزترین پروژه میدان میوه و تره بار و سورتینگ و سردخانه فرامنطقه ای شمال کشور در آمل شامل پارکینگهای بزرگ روباز برای خودروهای سبک و سنگین، فروشگاه های مواد غذایی، رستوران، دستگاه های زباله سوز، سامانده تصفیه فاضلاب، مسجد، سرویس های بهداشتی و امکانات تفریحی، بانک با معماری مدرن و سنتی اجرا خواهد شد.

وی گفت:برای ساخت این میدان بالغ بر 580 میلیارد ریال پیش بینی شده که تا به امروز 152میلیارد ریال هزینه شد و دارای 200 غرفه می باشد که شاهد پیشرفت فیزیکی 25 درصدی پروژه هستیم.

مجری ساخت بزرگترین میدان میوه وتره بار شمال کشور اشاره کرد: من یک سرمایه گذار هستم نه فروشنده میوه وتره بار و عزیزان غرفه داران میدام میوه وتره بار آمل می توانند از این فرصت استفاده کنند و صاحب حجره شوند تا بتوانند راحت تر با کشورهای آسیای میانه که زمینه صادرات فراهم است میوه های خود را صادر کنند و به دنبال سودآوری باشند.

مرزبان خاطرنشان کرد: تاکنون 350 نفر برای خرید ثبت نام کردند که پس از اتمام فاز اول و براساس قیمت کارشناسی حجره ها به افراد متقاضی فروخته خواهد شد و اولویت اول متعلق به کسانی است که چندین سال در حجره میدان تره بار آمل مشغول به فعالیت هستند و صاحب حجره نیستند و یا 3 نفر در یک حجره کار می کنند واگذار شودوی گفت:این پروژه درزمینی بمساحت 70 هزارمترمربع ساخته خواهدشد ودارای 55000مترمربع پروانه ساخت دریافت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار